Friday, May 20, 2016

Because im not a good daughter..

Sampai ke harini aku masih lagi teringatkan arwah ayah. Tak pernah sehari pun berlalu tanpa aku ingatkan ayah. Mungkin sebab im not a good daughter.. masa ayah masih ada dan sakit aku tak jaga ayah betul betul :(

Aku masih ingat lagi, masatu aku masih bujang. Satu hari aku nak pergi kerja. Jumpa ayah dekat luar rumah. Ayah dengan cerianya gembiranya lebih dari hari yang biasa dilaluinya dengan kepayahan untuk bergerak. Ayah hepi sangat masa tu sebab dari pagi dia boleh bergerak macam waktu dulu dulu..macam waktu dia sihat..waktu dia belum ada sakit parkinson..ayah tak habis2 ucapkan kesyukuran sebab dia dapat merasa pergerakan yang normal. Ayah excited tunjuk dia boleh pakai jam sendiri..jalan tanpa rasa berat..terus ayah kata nak pergi joging.

Tak sampai 5 minit kemudian tetiba aku dapat call dari ayah. Suruh ambil dia tepi jalan dengan kereta tak jauh dari rumah. Sebab dia sudah tak boleh gerak kembali :(

Harini genap 55 hari ayah pergi. Aku akan sentiasa tau bila ayah pergi sebab perginya ayah 3hari sebelum aku lahirkan anak kedua ku - Fawwaz Ziddani



No comments: