Sunday, September 23, 2012

Alhamdulillah..

Alhamdulillah i can see my baby heartbeat already..syukur Alhamdulillah..

alkisahnya hari ni aku akan berangkat ke kemaman..untuk kursus sampai 4hb10..12 hari..lebey kurang 2 minggu la.tskkk. kursus ni wajib..utk sah jawatan..

i have not much choice la..sameda pegi cepat sementara perut masih kecik *kecik tp penuh dengan lemak kot hehe* atau pon pegi lepas baby dah keluar..which is tak nak la kan..wuwuwu

jadi supaya hati ni tenang jek kat kursus nanti..so smalam ajak husband buat checkup. ktorg gi kat naluri wangsamaju.. insyaAllah mmg plan nak bersalin kat situ nanti..

utk pengetahuan korang..ni 1st time scan lepas dapat tau pregnant.. before ni check urine je.. jadi smalam bila scan..Alhamdulillah nampak dah jantung baby..dup dup dup laju jek die berdegup Subhanallah..miracle sangat.. :') tapi aku tengok takde la nangis depan doc pon hee..control2.

kuar jek bilik doc.. hepi giler!!! hihi. husband pon masuk skali bilik doc..die pon hepi sangat dapat tengok our little baby.eh panggil baby dah ke? ke masih embrio.hehe ape2 la.soon dia akan jadi baby jgk..kan..hehe

kalau sebelum ni rasa cam x caye pregnant..tp sejak smalam tu..memang dah pecaya sangat2 dah. hehe. bukan apa.. stakat ni aku masih belum dilanda alahan yang teruk2 pon.

so far yang aku alami.. perut rasa cramp. dari lepas lewat period sampai ke arini. masa minggu ke5 sangat kerap..tapi skang ni kadang2 je la rasa.mild cramp jek. and doc ckp tu normal sbb bile pregnant apa yang dimakan tu disalurkan sampai ke baby..sbb tu rasa cramp. and mungkin jgk sbb nak bagi ruang tuk baby membesar. yang ni ja yg cakap.hahah

selain tu. ade la rasa loya sket.. loya yang belum tahap muntah tetiba terhambur la. loya tapi masih bole tahan.. and kejap2 je salunye.. pastu hilang sendiri. sebab aku ikut nasihat doc kena sentiasa makan sikit2 tapi kerap spy perut xmasuk angin dan nanti xde la asid perut naik ke atas dan sebabkan muntah. so keyword die mkn sket2 tp kerap. tp skang ni so far xde loya sgt aku mkn ikut waktu je la hehe

yang aku pasan 2 3 harini adelah cepat lapar. risau jugak ni..sebab kakak aku kate aku mcm dah mbesar.huahua yela kan..b4 pregnant aku mmg dh sedia gemuk pon.. nak wat cane hee

lagi ape ek. cepat penat tu biasa la. memang cpt penat. dan kadang tetiba jek mengah sampai susah nak bernafas. padahal takde buat pape pon duduk je. haha.

sakit pinggang ade la sket2.. so far tu je la. yang aku pasan..kadang2 ade hari2 yang aku rasa sihat sangat.. mcm xpregnant. tp bile tetanya2 eh nape xde loya pon arini ek..kang tetiba jek loya dtg..xpon cramp dtg..haha. gitu la..macam diseru dlu baru die dtg. apepon bile ade rs sumting2 ni atleast kte tau la kan..baby kte tgh membesar kat dlm tu..

emm..korang pon sedia maklum kan..ktorang pon lambat jgk nak dpt rezeki yang satu ni.. apa yang bole aku share kan.. aku sebenarnya plan nak kuruskan bdn dlu..sbb tau faktor gemok pon kurangkan chances tuk concieve.. so bulan posa aritu memang ade amek pil tuk kurus sebenarnya.. aku plan lps dh kurus sket baru nak usaha abes2an la..Alhamdulillah Allah dah makbulkan doa dan usaha kami..

selain tu..mungkin korang bole amalkan solat sunat dhuha..sbb dgn mengamalkan sunat dhuha memurahkan rezeki kita.. kalao tgk dekat maksud doa selepas solat dhuha pon mmg die sebut pasal memohon rezeki..



apa yang penting..letakkan sepenuhnya kepercayaan kepada Allah swt..sebab Allah adalah sebaik2 perancang. dan perancangan Allah itu tak pernah lewat atau cepat tapi ia tepat pada waktunya..InsyaAllah..

okaylah..nak g iron baju.. pkl 1130 nak kuar rumah dah..carpool sesame geng gomen.. hee.

to my husband..u take care of urself ok..and i will take care of myself n our little baby. no more aktiviti fizikal.. haha. teringat masa kursus b4 ni..senamrobik la..lari dlm guni la.. lompat lalat la.. sume aku blasah..sbb xpasti ade ke tak.baru lewat period jek time tu.. Alhamdulillah nsb baik xde perkara yang buruk berlaku huu..

sian my husband..besday die kames depan ni..sobsob..nanti syg balik kite celebrate ek.. nak makan katne?? syg blanja k.. huu

bye sume..doakan ktorang slamat bkursus dan selamat kembali..hee




posted from Bloggeroid

3 comments:

Ainul said...

tahniah munie..take care tau.jgn lupa acid folic or vitalea shaklee :))

rosealley said...

tahniah muni, take care ye:)

Norfaizah Shafie said...

tahniah muni dan suami. jaga baby elok2 k!