Monday, April 23, 2012

cemane yeee nak masak bubur dengan cepat?

dd kalo ko jumpa keyword "resepi bubur nasi kosong" hari ni, aku lerrr yang menggoogle itewwwww hahaha

husband demam.. dari senja smalam.. tetiba jek demam.. demam terkejut katenya sebab ngangkat aqil 20kg sabtu aritu kat tmn metropolitan kepong.. hehe.. dah lama x exercise kot..tu yang body terkejut tu.. die kate dah tua..camni lah.. auchhh terase mak yang demam pas main lasertag hikhik

so pagi tadi masakkan husband bubur.. tapi masak bubur ni lama eh.. ingat sekejap jek.. huhu. aku stat jerang 730 by the time aku g ofis 8suku lum lembek pon lagi. haha. terpakse kaco orang demam suh die tutup api nanti.. LOL

baru tadi call husband die kate bubur tu berair jek.. kembang jek tapi tak lembek. sah la bubur aku tak jadi. wakaka

sian husband..mesti tak lalu makan. dah la bubur kosong jek. hiks

posted from Bloggeroid

4 comments:

mia-ina said...

mia pn klu wat bubur x sesedap bubur suami wat...ada yg x kena gak muni..huhu

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

mon..tumbuk2 sket beras tu sebelum masak..
masukkan dalam kain bersih, tumbuk guna lesung..(jgn beras kena batu), then masak..ni cara nak cepat lembik..
aku xwat cara ni sbb bila apiz dmm, dia ske bubur yg masih ada bentuk nasi..aka nasi sup..haha

dd dudu said...

hahahaha kelakanye keyword

cop. aku punn xreti masak bubur. penah try tp jadi nasik air laa sbb x lembik

ummihasan said...

buat dd dan murni.. blend dulu beras tu smpi hancur.. pastu masakla.. tp jgn lupa bilas beras tu dulu.