Tuesday, September 6, 2011

my PIL (parents in law)

hehe. dah nak dekat 6 bulan kawen, baru la bole buat review sikit pasal mertua. cewah. review mertua katenya.. bagusnya bahasa menantu.. hihihi. takde la. cerita sikit perihal mertua..

aku panggil mak mertua ku mama, bapak mertua papa..

sebelah aku tu ialah mama dan papa.. =)

waduh, abaikan baju kurung raya ku itu. besar sungguh.. tak sempat nak alter huhu.. size M tu tapi besar bangat. cutting baju tu yang besar, bukan nak kate aku kecik ya. wiwiwiii =P

hehe menantu ceria semacam salam ngan bapak mertua =P

lepas bersalam raya dengan papa, papa cakap, buat rumah ni macam rumah sendiri. jangan malu malu.

huihhh green light tu kan? hehe. well.. memang dah buat macam rumah sendirian berhad pon ;) tak malu la haihhh.. makan bertambah walaupun orang tak pelawa. kahkahkah. bangun sahur pun, muka aku muka paling last tiba di meja pastu terus makan. kahkahkah lagi. hehe menantu hantu betul ;p

mama mertua ku sorang yang sempoi je.. baju raya pon sempoi aja.. tudung pon sempoi. hehe. aku belikan dia tudung awning kaler krim tu.. suka sangat sebab dia pakai. yela, die tak penah pakai tudung camtu. salu tudung bawal aja. hee.

pagi2, lepas solat subuh, mama akan prepare kan makanan tuk kucing2 dia.. adala dekat 20 ekor kot kucing belaan. banyak sungguh. hee. kucing die makan nasi ngan ikan. haha. so, ada lah hari terakhir ktorang kat situ which is raya ke2, malam tu aku tak makan.. pagi tu, terus ngadu kat suami kate lapar..

dah papa kate buat macam rumah sendiri kan? aku dengan suami pon godek la dapur. tengok2 ada nasi dalam periuk nasi. banyak la juga..heee. terus rasa nak buat nasi goreng lah =P tapi aku takde la memandai sendiri. ketuk bilik mama, terus mama yang masa tu tengah nak baring tidur lepas subuh terkejut. die tanya nak gosok baju ke? aku cakap, tak la. kite lapar la mama, nak masak nasi goreng bole? tengok ade nasi dalam periuk tu.

rupenya, nasi tu untuk kucing2 beliau makan. hahahaha. tapi mama kate takpe~ amek je la nasi tu. nanti kucing makan biskut. haha. dah serba salah dah aku :P tapi mama kate takpe je.. so, buat la nasi goreng tapi mama pon tolong skali la.. masak nasi goreng style die la..

yang kelakar tu, bila papa datang kat dapur kan die kate, "abg, menantu kite lapar bang"

hahahahaha ^_^

nasib la menantu kuat makan ni kan heeeeeee. kalau kat rumah aku, ktorang memang dah biasa pagi2 bangun je terus masak2 apa yang patut. rumah aku memang meriah dengan makanan. rumah mertua lain sikit.. lambat sikit makannya hee. sebab tu aku dah biasa bangun2 pon mesti nak prepare breakfast tuk suami.

oh ya, mama tangan dia tercedera. tulang terkehel. jadi tangan kiri nya berbalut.. jadi, aku la tolong2 prepare bahan2 tuk buat dalca, rendang sume tu.. pastu belajar juga cara buat puree.. banyak la kirenya ilmu2 di dapur ni yang aku dapat dari mama. heee.

dan aku perasan, suami ku pon cara percakapan pon same jek macam mama dia. kalau ceta pasal sumone, ayat dorang mesti "eh baikkkkk pakcik tu" nada pon sama. hahahaha.


comel.


2 comments:

dd dudu said...

hehe baguslaaa, mertua yang baik.

mony ko x abes review ;P adik badik rizal yg manewwrrr

mun-e said...

a'a ek..lupa plak :P xpe, next entry.

(nsb baik adik badik dia 3 org je.. tidak, jenuh nak review haha)