Sunday, August 7, 2011

cara menggosok baju kemeja dengan betul.

hari ahad time bulan posa adalah lemau lemau je kan? kalau tak posa bole jugak merayap g shopping mane2. hehe.

pagi tadi ktorg adalah di rumah mak, pkl 11 sudah berada di rumah sendiri. beli stok bahan basah dan kemaskan stok. sambil2 tu basuh baju dan lipat baju. pehtu tidor sampai pkl 3 haha. lemau sungguh.

sebentar lagi nak gi balik rumah mak. bebuka puasa di sane. ngat nak masak mee goreng bawak g sane ;-)





sebenarnya nak ceta pasal ni. pasal cara cara menggosok baju kemeja kerja suami. hehe. tak ingat bape bulan yang lepas, suami adalah pelik tengok aku bersusah payah gosok baju kemeja dia dengan cara yang susah payah. haha. memang fail kalau aku gosok baju kemeja bukan baju kemeja die jek tapi baju kemeja sendiri jugak huuuhuuu.

so tadi suami menggosok baju stok seminggu, aku dok peratiii jek cara die gosok baju. lorrrr senang jek rupenya! selama ni teknik aku salah rupanya sama sekali. ngeeee

aku salu fail gosok tang bahu mesti tak kemas. rupenya ade teknik die muahaha. pandai nyaaaa suami saya gosok bajuuuuu *clap clap

eleee die pon mama yang ajar katenya.. eceh taknak kalah jugak tu.

hins hins hins.

- Posted using BlogPress from my iPod

3 comments:

dd dudu said...

betul2, sebelum ni aku suke iron atas lantai lapik kain duk bersimpuh, konon2 x suke iron board, konon2 iron board susah.

lepas tgk kuku iron kemeja atas iron board beberapa minggu yg lalu baru aku nampak kegunaan iron board tu kenapa bentuk die camtu untuk gosok kemeja muahhaha. senang giler rupenyeee


selama ni syok sendiri ok, dah laa lemzzzz menggosok ;P

Ciare Baha said...

thank god baju MK xyah diiron..hehehe..aku sgt la pemalas iron baju..kalo nak kuar pakai kemeje pon dia yg iron sendiri..bila la nak insap wahai ciare? :P

mun-e said...

dd: hahah. aku mmg guna iron board cume nya aku tak reti nak gosok dgn btl. mesti bahagian bahu (dpn dan belakang) akan kedut x licin. so rupenya kena ..... (tak reti nak explain dgn ayat haha)

ciare: heheheeee untungnya xyah iron.. sonang keja :D