Sunday, July 31, 2011

sudah prepare bahan2 masakan tuk puasa hehe

assalamualaikum.

gitu lah tajuk di atas. sangat semangat mahu menyambut ramadhan pertama sbg seorang isteri. hehe. suami bkata dalam keta tadi time on d way pulang after beli barang2 segala.. suami kate, "boleh ke syg ni? haha. yela slama ni mak yg buat semua."

amboi amboi anboiiiiiiiii. hahah. tengok la nanti :-P

neway, seronotnya! fridge adalah penuh dengan makanan!




penuh!!!

tadi, dah siang ikan siap2. ayam cuci bersih2. yang bahagian isi dah potong kecik2 siap2 asingkan tuk buat tomyam cadangnya hehe.




nampak ayam dan ikan tu? hihi




sayur pun dah potong cuci masuk dalam bekas siap2. sebabnya kalau tak buat mcm tu nanti die cepat layu. heeee

pengumuman puasa malam ni ye? tak tau lagi nak masak apa tuk sahur esok. tengok la kang cane. nak g rumah mak satgi. harap2 mak kasi lauk tuk makan sahur. wakakaka. nak jugak tu ngelat :-P

kalau jadi puasa esok kan, mebi tarawih malam ni kat masjid setiawangsa kate suami. hehe.

okay, selamat sediakan persiapan puasa wahai golongan isteri2 sekalian. puasa ni jom kutip pahala banyak2 ek. ;-)



- Posted using BlogPress from my iPod

2 comments:

circleinspoon said...

beb..
aku pun dah diapkan barang dapur untuk puasa ni.lada dah kisar and bahagikan, ayam pun dah bahagikan. nanti tinggal defrost aje. semangat idak?!

selamat bangun masak sahur!

mun-e said...

wah bagus aya. semangat semangat! haha. aku xleh sgt kalu asek nak beli je. tu yg berazam masak sendiri lgpun mahal la kalu beli. mesti nak beli mcm2 :-P
azam posa tahun ni ialah bersederhana dlm makan cewah!