Tuesday, July 26, 2011

=)


pada suatu malam..

kami suami isteri tengok foto foto lama zaman bercinta dulu.. hakhak.. si suami, memang dah membesar, si isteri pon dah membesar. haha.. kelakar sebab baru 4 bulan lebih kawen kami dah gelak gelak tengok kekecikkan masing masing time zaman tak bape nak muda tu :-P

insaf weyyy insaffff. hahahahahah. eh insaf tapi gelak gelak plak? :-P

sesungguhnya, rasa bersyukurrrr sangat dengan kebahagiaan yang sedang dikecapi sekarang. hehe. dlu sebelum kawen, rizal adalah seorang yang tak banyak mulut sangat sebenarnya.. kadang2 time dating, aku je mulut menceceh ceceh macam mak nenek tapi die lebih banyak dengar sambil buat muka ala ala malas nak layan. hakhak. tapiiiiii lepas dah kawen ni, terserlah perangai sebenar die :P

die kuat bebelllll.. pecaya tak??? wahahahah larikkkkkk ;p

and dia sangat comel perangainya di mata ku :D nak basuh kuali yang berminyak kan, die gosok2 dulu dengan surat khabar lama nak buang minyak tu. hahah. motif?? tah. dia takut kuali tercalar kot kalau gosok pakai dawai kasar tu. hehe comel~~

pastu, time ktorang solat jemaah (kadang2 je :-P) mesti die sebut "rapatkan saf~~" wahihihi nak tergelak aku time mula mula dengar. yela~~ sorang je jemaah~~~ nak rapatkan saf dengan sape~~~~ hihihi

lagi kan.. kalau die dah berwudhu', kalau aku datang dekat (aku memang saja suka acah acah nak sentuh kalau die dah ade wudhu' haha) mesti die akan sound "oppsssssss soryyyyy... u are an aliennnn~~~" sambil lari larikan diri

motif kate aku alien???? buwahahaha. maharajalawak betul lah beliau. :))








eeeeee. sayang sangat kat dia :-*



6 comments:

Mia-Ina said...

baca entry muni dgn senyum...lawak...lawak...tp kenangan manis suami isteri ble dikenang kan?

bertuah dpt dok sm suami muni :-)

mun-e said...

:)

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

kuali tu ..aku wat gitu gak klu time rajin supaya myk xlekat pd saluran keluar..lama2 blh wat sumbat, satu lagi cara lap dgn tisu @ suratkhbr ni, jimatkan axion..hehehe

bebel? sama ar dgn apiz..haha..part amek air smyg sama..tp dia xpggil aku alien..cuma adalah gurauan lain masa tu antara kitorg..

MUNIIIII..aku br smpai opis..ko wat aku rindu balik kat apizz..!! waaa byknya pkara yg mgembirakan bila hanya antara kami bdua..hehehe

ja_on_seven said...

hee..part yg alien tu kelakarr amat.. hi hi hi...

muni aku setuju bahawe skang kamu sudah bambam..

hik hik..


lariiiii~~~~

ummihasan said...

murni oh murni.. sila tiru aksi comel suami anda sbb dia buat semua tu ada reason (kecuali bab alien la)
- gosok minyak ngn surat khabar supaya hilang minyak, sbb minyak if masuk dlm saluran, sejuk, dia berketul. cukup 10 tahun, boleh tersumbat saluran tu (depends on how byk minyak yg mengalir)
- 'rapatkan saf' adalah suatu sunnah Rasulullah. pd ummu, dia bukan lihat pd byknya makmum, tp lebih pd nk aplikasi kan sunnah.
ok.. sok sok nnt ko explain gitu kat anak ko eh.
semoga berbahagia murni dan suami :)

mun-e said...

ummu: ooo ummu begitu ye.. hehehehe heheheheheeeee (angguk angguk ingat masuk dlm kepala :P)

ja: hahahaha kannnn. aku pon setuju aku sudah bambam

yen: hehe aku tidak merasa bersalah sama sekali hahahah.