Thursday, June 9, 2011

kari ikan pertama ku :D

hari ni balik awal..semalam kan balik pkl 10 malam, so hari ni balas dendam. balik 4.45 :D tapi sampai rumah setelah singgah kedai itu ini.. so dah pukul 6..

mood adalah ingin mencuba masakan baru.. jadi, aku masak kari ikan hari ni :D

terlebih rajin, so goreng sayur kobis sekali.. hehe

ini lah kari ikan pertama masakan kuuuuuu ^^

haha. Alhamdulillah..menjadi.. tapi mula2 tu tak bape nak jadi sebab terlebih letak air asam jawa so masam bangat.. cepat2 call mak mintak pendapat. hahaaha. mak suruh tambah air. pastu aku tambah garam lagi.. so dah OK. yay!!! :D

sedappppppp. tak caya tanya rizal the suami ;p tapi tadi beliau dah kenyang so die makan sikit je.. nasi tak abes. hukhuk. tecik hati ai ;p

takpela.. ade baki kuah kari lagi. pagi esok leh buat lempeng. wohooooo. lempeng cicah kariiiii ikan.. setapnyaaaaaaaa :]''

anyway.. berkat aku rajin tolong tolong mak sikit sikit waktu bujang dulu merupakan faktor aku dah reti masak skang :D walaupun masih tengok resepi la.. tapi aku masak lum penah fail la lagi ;p

okay la tu kannnn.. walaupun dulu adalah sedikit risau kalo pas kawen ni nak masak apa la untuk husband kannnn.. jangan risau la. janji korang rajin tolong mak pastu jeling2 sikit time die masak tu, confirm OK punya~~ hehehe.

insyaAllah aku nak kekalkan corak hidup aku skang ni. pagi memang lum pernah fail nak sediakan breakfast lagi kecuali kalo weekend nak breakfast kat luar la.. malam pula sebolehnya akan masak juga. kalau tak masak pon, akan pastikan ada benda untuk dimakan dan makan sama sama dengan suami..

tapi ade sekali tu perut dah masuk angin sebab tunggu somi balik lambat sangat, since daripada tu somi suh makan dulu je kalo dah lapar. aku pon pk takut angin kadang makan dlu tapi salunya mesti nak tunggu.. hehe.

eh ape aku merepek ni? haha.

harap awal awal lagi dah rajin sediakan makanan tuk suami, harap keadaan ni akan kekal sampai tua.. aminnn

nak biase2 kan diri dari skang. hehe.

p.s: somi kate tadi kawan2 ofis die dah tegur badan die dah temuk. olololo ciannnn dieee.. ;p aku suruh die cakap kat dorang kalo lenkali dorang tegur lagi cakap la macam ni "nak wat cemane, isteri pandai masak"

hakhakhak ;p


2 comments:

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

dari hari tu lagi aku pun ada pasang niat nak wat kari ikan pertamaku..hahaha tp x masak2 lagi karinya..insyaAllah dgn ikan bawal nih..hehehe

Ainul said...

husband ainul pun suke kari.hari2 kari pun blh..hehhe