Saturday, December 4, 2010

hari jadi ayah ke 57 =)


hari ni hari jadi ayahanda ku yang ke 57. masih muda lagi kan kan ;p

tahun 2010 ni tahun yang ku kira paling mencabar menjaga ayah ku. di samping kesihatannya yang makin merosot.. ada lagi masalah2 lain. tapi itu semua simpan jadi rahsia kami sekeluarga =) tahun ni pon bakal berakhir, ku harap kan 2011 akan mendatangkan kebahagiaan buat ayah dan kami semua. insyaAllah.

sempena hari jadi ayah ku, hari ni aku belajar masak nasi CARROT. hihi. nasi carrot carrot carrottttt. tapi aku tulis kat FB nasi tomato plak. nyanyuk tulllll. hahahah.

aku stat belajar dari mula beli bahan bahan nak masak nasi carrot ni. dan aku kantoi la memang setahun 2 kali pergi kedai beli bahan basah kannnn. terkejut 1/2 kilo daging, sekilo udang, cili hijau, carrot 4 batang ngan cili merah harganya 30 hengget 30 sen. MAHALNYA!!! hahah. pastu bising2 kat FB. sekali rupe2nya memang harganya begitu. kuikuikui. kantoi diri sendiri :P

harga setengah kilo daging adalah 9 hengget ye adik adik. sekilo udang pula 18 hengget yaaaa :P sila jangan terkejut macam kakak muni korang ni :P

nanti ada masa aku buat resepi NASI CARROT sedap yekkk ;)

tengok gambar ni.. masih teringat ingat sampai skang. lazatnyaaaaaa nasi carrottttttt! uh uh

makan dengan sambal udang.. air asam.. ngan salad campur tauhu bakar dan timun letak sos

:]'''


aqil, kek atuk ngan peyut mak long :P

motif letak kek atas bekas berisi baulu??? kekeke

hepi besday atukkkkk ^^

atuknya tak turun makan kek pon. heheh. kek di bawa oleh adikku ke bilik atuk di atas..

ayah, kami semua sayang ayah tau.. kami semua tak sabar nak tunggu ayah pulih seperti dulu. ingat, Allah berkuasa tentukan apa saja. kalo ditakdirkan ayah pulih, kami bersyukur sangat. dan kalau sebaliknya, kami redha atas ketentuannNya. apa pon yang berlaku, kami pasti akan jaga ayah sampai ke akhir hayat.

amin.