Saturday, December 4, 2010

bantu membantu amalan mulia


pernah tak korang berhadapan dengan situasi di mana korang datang rumah seseorang untuk tolong persiapan majlis di rumah nya tapi di layan macam entah apa apa..

macam tak suka kita nak datang tolong pon ada..

macam tak selesa nak layan kedatangan kita pon ada..

macam malas nak layan pon ada...

macam kerek / ego semacam pon ada.. ngeeeee

lagi.. macam buat pandangan muka "napa ko datang ni? aku tak mintak tolong pon"

serasa aku la.. kalo majlis di rumah ku.. part paling aku seronok sekali ialah bila kawan2 atau jiran atau sedara datang mai tanya persiapan. paling seronok bila dorang datang tolong. datang tolong yaa bukan datang komen itu ini yang menyakitkan hati.

kami memang akan layan baik punya. sebab memang dah di ajar untuk memuliakan tetamu. jadi aku macam agak terkilan laaa kalo aku dah berada di pihak yang beriya datang untuk menolong tapi dapat layanan yang macam entah apa apa la yang disebut kat atas. kalo aku OK lagi, tapi emak ku pon turut kena sekali, lagi laaaa.

rasa macam.. lepas ni.. kalo ade majlis besar lagi.....

eh malas lah nak amek tau dah. akan datang bila hari tu jek. tu pon datang macam tetamu. takmo la datang tolong2. datang untuk makan lepas tu terus balik.

dah tuuuu bila kite datang nak tolong, die macam tak hargai pulak.. kannnnnnn

p/s: ini baru la PMS namenya. tapi aku tak period. harap maklum :P


1 comment:

mar said...

betul3x (suara upin n ipin)