Monday, September 6, 2010

sudah tak ada mood nak datang keja


memang terbayang bayang cuti raya je dah ni. huhuhu. terbayang suasana kat kampung lepas solat raya. kalo kat negeri sembilan, lepas smayang raya tu... duduk ramai ramai kat luar masjid kat balkoni tuu pastu bukak juadah masing masing bawa.

berebut rebut lah capai menu yang orang bawak yang lain dari yang lain ;p salunye aku mesti carik nasi putih. hahaha. makan dengan lauk rendang ayam style nogori sembilan punyo. yang rendang ade daun pudina tu. sedapnyaaaaaa kan along???!!

lepas tu rebut rebut jugak cari air minum yang besh. paling aku suka capai kalo ade nenek bawak nescafe. hahah. itu juga yang dicari ;p pastu capai lemang. test cucuk sikit lemang tu kalo lembik baru ambil. tak suka yang keras tu. haha.

pastuuuuuuuu kadang2 ade yang bawak goreng pisang. perghhhhhh. dah la sebulan tak jumpa kannn. harus pulun. haishhhh.

pastu dah makan mentekedarah sumeeeee cepat cepat bangun. wakaka. lariikkkkk takut kena basuh pinggan. wakaka. jahat betul cucu wan selamah ni ;p bukan ape, syg wei baju raya nak p btinggung basuh pinggan.. kannnnnn ;p

ade satu peristiwa aku takbole lupa sepanjang hayat la. hahaha. adikku intan kan time kecik kecik dulu kannnn. hahah. time makan makan tu laaaa. semangat makan, siap nak bertambah. pastu dalam kebisingan orang ramai semua, tetiba dia jerit.

"nak nasikkkkkkkk"

dengan diikuti bunyik "prottttttttttttt"

muahahahaha. siap terkentut lagi. muahahaha. buruk betul. dah la kecoh kecoh makan pastu kentut plak. muahahah. memang jadi bahan la sampai skang =)) iskkkk. ko neh intannnnn. eh tersebut pula nama adik yang mane satu. kahkah. ;p

pastu lepas smayang raya.. g kubur sekejap. bersikan rumput2 sume.. kubur arwah atok, arwah nyang.. pastu balik rumah. salam salam raya. huhuhuuuu. salunye mesti mak yang stat buat drama dlu ;p

lepas tu terus pulun berjalan raya rumah sedare sume. beshnyaaaaaaaaa. aku paling suka kalo pergi sri menanti. sukaaaaaaa. kampung di kaki bukit. dengan suasana rayanyaaaaaaa. dengan lembu lembu di tepi jalannyaaaaaa. apelah agak kabarnya lembu yang aku langgar dulu tu?

tetttttttttt ;p

walaupun tahun ni hanya ade aku-mak-ayah-amry-intan jeeee kat kampung pade raya pertama which is tsk tsk tskkkkkkk kan, harap harap tahun ni masih terase keindahannya. huhuhuuuuu.

aaaa tetiba sedih sebab along dengan angah ku takde ='(

3 comments:

Nur Amlya @ Amie Fadli said...

daun pudina???????????????? wakakakakakakakakakkakakakak!!! daun puding laaaaaa ngok!


emmm ok entry x best! aku x ada raye pertame...:'((

pestisid said...

ke daun pandan?
hikhik

Nur Intan Marlyny Bt Abd Majid said...

ko nie kannnnn..sja jeee nak sebut name aku....seminggu kalau xsebut name aku dlm entry ko mmg xsah kan??? eiiiiiii...puk3x...=p