Thursday, August 19, 2010

susah nak cakap.


semalam ayah masuk wad. aku sempat buat entry kat wordpressku je.

cerita die camni.. pagi selasa tu, pagi2 lagi ayah ku dah bertukang. pastu dalam lepas zuhur, die dah flat sangat tak de tenaga, so die terjatuh kat atas sofa. nasib baik jatuh atas sofa. huhu. tapi die jatuh tu, 2 jam kot die tak bole bangun. sampai laaa adik dengan emakku balik terjumpa die dalam keadaan terbaring kaki ke atas. huhu.

memang die tak bole bangun. maka call ambulans.

mak teman ayah pergi hospital dulu kat wad kecemasan dulu. aku intan angah stay rumah dulu. mak suruh masak dlu sebab memang dah bajet die kena tahan wad.

lepas magrib ktorang pon g la tat hospital. mase jumpa mak, mak cakap bila xray doktor nampak saraf kat otak ayah macam ade tanda tanda strok.. mase ni aku dah sedih giler dah. bile masuk tengok ayah, aku tak dapat dah nak control. nanges sudah aku.. dengan ade tiub kat mulut die masuk dalam badan.. kencing pon kena guna tiub..

lama la die kat wad kecemasan tu. dalam 12++ baru hantar ke wad. wad 9D.

aku intan dengan abg iparku abg samsul teman mak jaga ayah kat situ. ktorang stay dalam 2++ pastu aku dengan intan kuar jap sebab nak belikan mak nasi untuk sahur. hospital takde sediakan makanan untuk sahur. huhu.

pastu ktorang pon balik laa. sampai rumah pukul 3 pagi. pukul 5 aku bangun sahur dengan mata tertutup sebelah =P makan cepat2 pastu tido balik. bangun kejap untuk subuh pastu tido balik. kul 8 bangun mandi siap2 gi ofis. tak amek cuti pon sebab angah ku dah cuti teman mak kat hospital.

pening kepala time kat ofis. tak cukup tido. huhu. memang tak buat keja langsung la. kejap2 pandang jam. risaukan ayah pon ade. hmmm.

lepas solat asar kan, aku berdoa untuk ayah. aku doa mintak supaya ayah ku cepat2 dapat keluar wad dan bukan la die kena strok macam doktor cakap. pastuuu sebbaik saja aku sapu muka lepas doa, tetiba emak call.

mak kate, "ayah dah bole kuar hospital dah petang ni. nanti amek mak. bawak kerusi roda sekali" huhuhuuuuuu. syukur ya Allah.

dan hari ni aku cuti untuk jaga ayah. skang ni tengah jaga ayah la ni. pagi tadi memang die masih flat. tak leh bergerak. kena tolong untuk bangun duduk semua. tolong die pakai pampers. sebab kencing die tak bole control. tolong gerakkan kaki die. ke atas ke bawah aku arini. basuh baju pon amek mase 2 jam. huhuhu.

tapiiiiiiiiiii lepas je ubat die dah jalan, die dah boleh bergerakkkkkkkkk
tau apa die buat???

die sambung balik bertukang yang tak abes aritu.


sabaaaaaaaaaar je lah aku!!!

die kate, takkan nak duduk je. ayah tau laaa had had die. haihhh ayahhhh ayahhhhhh. takpela, at least aku ade untuk tengok tengok kan die. huhu. tadi die kate sikit je nak siapkan lagi. sikit2 cakap tinggal ni jeeee lagi. nak masukkan wire ni sikit je lagiiiiii. hmmm ye la tuuuu.

aku rase, ayah aku cergas skang. aku pulak yang flat. dah la posaaaaaa. huhuhuhu.

kesimpulannya ape sakit ayah aku?? die camni.. die memang begantung pada ubat sepenuhnya untuk bergerak. tapi die degil masih mahu puasa. so bile kesan ubat dah abes, mesti lah die flat. pulak tu buat benda berat2. panjat2. lagi laa. die memang kena makan ubat. kalo die posa pon and die duduk je tak buat pape, keadaan die memang teruk. tak bole bergerak. memang flat giler. so haruslah makan ubat dan tak bole puasa.

asek cakap kalo x posa, nanti susahkan orang nak bayar fidyah semua. dah tuuu. jadi cam semalam tu. kan dah merisaukan semua orang.. huhu :|

7 comments:

Mia-Ina said...

smoga ayah mun sihat sentiasa.amin

Mama Hanim said...

ayah mun-e tu bersemangat kembali coz ditemani anak nya si mun-e yg baik kan.. hehe..

semoga segalanya ok ye..

ije said...

semoga ayah kak muni owez cergas dan sihat selalu.

mun-e said...

mia-ina: aminnn.. thanks eh :)

mama hanim: hehe gitu la kot gamaknya.. tq

ije: thanks ije. :)

surney hasniey said...

em...semoga ayah ko sihat hendaknya... :)

dd dudu said...

muniiiiiii

aku pahamm

ko kene kuat yaa

mun-e said...

hasni: hmmm.. itu la yg ku harap2kan

dd: macih dd.. huhuhu. susah sbb die degil.. huhu