Tuesday, August 3, 2010

suka tua ke muda?


malam tadi mase kat rumah jiran lama ku.. tengah terangkan pasal bisnes emak ku, tetiba kakak customer (adik kepada jiran lame) bertanya

"ni anak akak ni form berapa?"

hikssss.

bila balik pon die menyampaikan ketidakpuasan hati (kot) yang aku nampak muda sangat. hahah. mak ku cakap "eh dah 26 dah dia tahun ni.. tahun depan ni nak kawen dah"

and before tu, jiran lama ku ingatkan aku anak paling bongsu dan adikku intan no 3. haha. sebab die kate nampak aku lagi muda. seyes intannn, aku tak tipu ni. acik nor cakap sendiri macam tu.

hikhikhik. cuke cukeeeeee =P

ye aku memang suka kalo orang bajet aku jauh lebih muda dari umor sebenar. heee. kalo orang kate aku tua, uh kecik hati :P

baru2 ni kat ofis, situasi dekat depan lift. yang ade, aku-linda-budak baru. tetiba linda bertanya kat budak baru "errr ni nak panggil apa ya? ka... (macam nak sebut kakak tapi tak sebut abes). budak baru plak "ha apa dia????" (pura2 tak dengar ke memang tak dengar tah :P) pastu linda ulang "takde umor berapa?" sekaliiiiii ko tahu apa jawapan dia???





"22"

hahah. aku dengan linda sama sama melopong =P seyes budak baru tu nampak tua. ktorang bajet umor die dalam 29 =P rupenya fresh grad. hiks. sian dia.

tapi ikut orang la.. ade orang bangga kalo die dikatakan lebih matang dari usia sebenar.. ade orang plak suka kalo die di kate kan muda dari umor sebenar. macam aku lah. hehe.

korang cemane? :P


3 comments:

Mama Hanim said...

wah2..suka la tu..huhu..

tp beza umur kita setahun je kan..kih3..

~ ReD ~ said...

linda kat sini pun suka kalau kata muka matang dr usia..:D


Entri hari ini : Gempar! Anak Vampire Kantoi Hisap 'Darah' Di Siang Hari

mun-e said...

mama hanim: a'ahh setahun je :P

red: linda pon nampak matang ^^