Tuesday, April 20, 2010

jodoh itu rahasia Allah :)


bulan 6 ni.. genap 2 tahun aku mula kenal dengan RR. dan 6 hari lagi genap 4 bulan kami bertunang :-) dannn dalam tempoh kurang setahun lagi (insyaAllah) kami akan bergelar suami isteri pulak.

next year aku kawen pada umor 27 tahun (alaaa tak bestnya :P) dan RR pulak 36 tahun :) hee. jarak beza umor kami 9 tahun. macam abang dan adik je kan? hehe. tapi percayalah. aku sendiri pon macam tak caya aku bole bertemu jodoh dengan orang yang jarak umor jauh mcm ni. hihihihi. paling2 pon aku bayang aku akan kawen dengan laki yang jarak paling2 pon 5 tahun je.

tu la.. jodoh itu kan rahsia Allah :P

hehe tetiba nak cakap pasal benda ni pulak. tak pernah pernah aku ceta pasal ni :P tapi dalam family ku beza umor pasangan ni tak pelik sangat la. angah aku pon dengan asben die 8 tahun beza. along aku plak 6 tahun beza. tapi juara carta setakat ini aku lah. haha. jangan adik aku intan gi potong plak dengan pilih laki ala ala bung sudahhh. hahah.

tapi tak bole nak cakap. benda ini Allah dah tentukan.. betul x? hee. kalo dah jodoh tu terima saja :P

aku tak kesah sangat pasal umor walaupun awal awal aku macam kesah jugak lah. hahah. tau takkk mase baru kenal dengan RR terus aku kasi soalan maut kat dia yang sampai sekarang die tak jawab jawab. mase tu aku tanya die soalan "kalo awak jumpe seorang perempuan dan awak berkenan dengan perempuan tu wat masa ni, awak cepat cepat ajak die kahwin tak?"

hamek ko soalan very the straight fwd gitu. wakakaka. sebabnya mase tu aku pk kalo die kawan terus nak kawen gerun la jugak sebab aku tak ready lagi ke arah itu. mase itu lah. tapi kalo sekarang ni, 5 minit lagi tetiba die ajak nikah kat siam aku ikut je. hahah :P

yelaaa mase tu im sweet 24 okay~ :P fikir nak enjoy je dulu hehe. tapi seyesss. sampai sekarang soalan tu tak terjawab. hikhik. mesti beliau terkedu sangat mase tuh. =D

hmmm. kalo pk pk balik memang macam tak percayalah. heheeee. tapi sebenarnya aku bukan risau kan dia aku risaukan aku ni haaaa :P yelah umor jauh beza ni buat kan aku manja sangat. seyes manja sangat. die pon suka memanjakan maka lagi lemak lah manja aku ni.

hish risau betul lah dengan diri sendiri. tak tau nak cakap cemane. tak reti nak luahkan cemane......

hmmm takpe, kite sambung ceta lain kali :P


7 comments:

Mia-Ina said...

dulu sy impikan nk dpt psgn mcm stail muni ni la...beza dlm 7-9 tahun ka...sbb org ckp.,.nanti ppuan nampak muda...hehe.

tp jodoh kan sape yg tahu...

mun-e said...

ya. jodoh kite xsape tahu hanya Allah je yang tahu. hehe.

psl nmpk muda tu btl jgk. pompuan mmg cpt nampak tua bbanding laki. kalo x jaga x exercise sume tu lagi cpt nampak tua. huhu.

Nur Amlya @ Amie Fadli said...

Dear wati,
Kau x boleh masukkan aku dlm senarai carta pasangan lagi berusia kerana:

1. Kau dengan angah dapat pasangan lelaki yg lebih tua 8/9 tahun dari korang

2. Aku dengan Fadli pulak ... aku yg lagi 6 thn tua dari Fadli ( so disqualified yer nyah.... lalalala~~~)

Nak tahu rahsia dpat memikat lelaki muda sila hubungi saya di talian bebas tol 1-300-88-88...

Lalalalalalaalala~~~~

~* chirpy_chummy *~ said...

err..bley x kalu aku kate,aku igt ko umo sebaya RR? meaning dat..ko kot yg nmpk tua..hahaha *kidding* :p ya ampooonnn~ haaiipp jgn marah aa..kang nmpk tua,xseri nek pelamin..ekeke

mun-e said...

long: haiyaaa aku tak sebut pasal lebih tua atau lebih muda aku sebut pasal jarak jauh je :P

cehh siap ade bebas tol tu. hampeh :P

mar: itu maksudnyaaaaa RR yang nampak muda kan kan. well~~ biase la. i pandai memudakan pasangan i. kehkeh.

Riezal aka Rezdrake said...

perghh tua nyer abg mu itu.. nasib baik i muda lagi... :) hehe.. caboott

mun-e said...

riezal: tua tua la best. leh manja manja mcm kucing. meowwwww~~ ;D