Tuesday, February 23, 2010

sesi motivasi diri sendiri bukan diri orang lain =p


baru lepas naik penimbang tadi. oh ye penimbang masih yang buruk itu haishhhh :p. dan resultnya turun alat timbang dengan senyuman melebar terus call fiance

terus berlagak lagak dengan die hahahahaha

yeah diet sehat secare berterusan kantoi sikit je 1 hari + exercise of cos takde gune ko diet tapi ko x exercise = 2 kg loss!

okay wuttttt ;)

2 kg loss without any shake wehooo. ini akan menaikkan mensemarakkan men ape men tah lagi :p azam untuk terus mengamalkan gaya hidup sehat. heheh.

tadi borak2 ngan ofismate die cakap (oh die kurus je) die tanye la.. nape nak diet? tak susah ke macam terseksa je diet.

dik, dalam hatiku kan berkate "kalo GEMUK LAAAAAAGI TERSEKSA" =p bukan nak rendah kan sape2 tapi this is the FACT! eh macam tak baik cakap camni. tapi ni pengalaman diri sendiri. sob sob

kat ofis memang aku dah war war kan kat geng makan yang aku on diet dari last week lagi so yang baru tau tu ada yang macam pelik haha. tadi siap sorang kakak ni pegang tangan aku lagi tanye "muni nape diet??" sambil tunjuk muka pelik.

errrrrr adakah aku kurus je sebenanye tak perlu berdiet???

ceh! perasannnnnnnnnnnnnnn =D

i am chubby, that's the fact. sejak lahir sampai sekarang tak pernah mempunyai peha yang tidak berlaga laga. sekian terima kasih =p

p/s: sape tahu care nak dapat kan peha kurus tak berlaga laga itu? sila lah share. huhu. i mean, dari segi senaman macam mane kena buat? ape step2 die? teknik kayuh2 basikal ke.. hehe


4 comments:

surney hasniey said...

hik2...aku plak dah berjaya naikkan berat badan aku 3 kg! ;p

arryani said...

Pemakanan penting tau..

pas tu, kena slalu wat senaman yg libatkan bhg2 yg nak di susut nilai kan ;)

Blajar pernafasan yg betul...baru tk penat bersenam..

cewah...

whooz said...

cik murni..aritu ko cakap kalau aku nak naik bukit lagi, suruh bgtau ko kan..

jumaat ni kami nak naik bukit apek di cheras. kalau nak join, jom

mun-e said...

hasni: wahh tahniah!! teruskan usaha anda lagi hasni! bagus bagus hehe

arryani: tu laaa tu cemane nak buat senaman kat peha tu? hihi. angkat dumbbell gune peha kah? :'D

whooz: besh besh. but i will confirm wif u later kay~~ ;)