Saturday, January 2, 2010

kesah karipap dan tunangku :p


tunangku suka sangat makan karipap. tahap suka die dengan karipap ialah, die bole bukak posa ngan makan karipap jeeee hohohho..

sooo.. tadi kannn aku telah mensuprisekan tunangku dengan membuatkan dia karipap yang 100% dimasak sendiri oleh ku.. ngeee~ dah lame nak buat camtu tapi asek tertangguh2 je :p

haihhhh indah sangat petang tadi minum kejap dengan dia kat capital cafe (betul2 depan sogo) nak suruh die rase karipap buatan ku ^^. sambil tu layan sate kat situ.

promote *sate capital cafe tu sedap gile! korang mesti beli kalo lalu dekat situ tau!*

walaupun karipap tu buruk haha tapi die makan jugak sampai abes 3 biji karipap tu. so komen dia.. karipap aku tu tawar :D pastu die tanye, eh mane kelim karipap??? wakakakaka

lawak gile karipap takde kelim :'D

tapi die memang terer ah. memang pencinta karipap sejati. dia tau karipap aku tak letak rempah kari kahkah. yelaaa aku dah potong2 kentang skali baru cek takde rempah kari rupenya dalam peti ais :p

aku punye la malas nak gi kedai so gi je la luar rumah amek daun kari ayahku tanam hahahha. nasib ade daun kari :p tapi seyes takde effect jugak kat inti karipap tu hikhik.

dah la isi nya rase manis ;p

tapi takpeeeeeee.. RR kasi support. die bagitau mane yang kurang. bagi nasihat kena ikut sukatan betul2 sume.. haishhhh. kena tegur. malu betul. tapi takpe.. kate die, memasak ni kalo orang kritik kite takleh marah. kite kena terima dan belajar lagi. hihihi.

sooo.. pasni akan belajar buat lagi. yang penting, RR makin sayang kat aku lepas makan karipap tawar tu hahahaha :D

eh RR dia bukan chef ke apa tau.. die pon bukan reti sangat masak cume die pandai menilai masakan. die kan food loversssss.. cewah ;p

ok la..nah tengok lah karipap yang tawar dan takde kelim itu wakakakakaka

inti karipap yang tak letak rempah kari :p

yang kiri ade kelim. yang kanan buruk gile kelim die. hahahahahaha

nasib baik aku tak kejam. aku masak suma skali 8 biji. 2 aku makan untuk rase. 3 biji je kasi kat RR :p kejamnya kalo aku kasi die sume skali :'D lagi 3 biji tinggal kat rumah. tadi balik tengok dah abes dah 3 biji tu. adikku cakap mak ngan ayah yang makan

tak sangka mak ngan ayah sudi makan karipap tawar itu :p


4 comments:

dd dudu said...

huwaahh hari karipap sedunia..
pagi tadi kan, aku layan cerita "minah karipap" kat tv2..
minah ni sangat obses pada karipap... mase kat sekolah, kalau die trun kantin tgk karipap dah abes, die akan ngamuk satu kantin tu ;p hihi

hari2 die kene makan karipap, kalau tak die akan merayap 1 kampung cari karipap.. pastu kalau tak sedap karipap tu, die hamun laa penjual tu hak hak hak

tibe2 aku layan cerita tu sampai habes kul 12 hik ;p

mun-e said...

kahkah. aku pon tengok ceta tu. tapi tengok half way je. tak tahan tengok c ayam tu belakon cam kayu

:D

eh tapi aku tak terpengaruh pon ngan ceta tu sampai nak buat karipap tau.. hehe. bosan dok rumah sorg2 maka tinjau dapur, tengok ade kentang so~~ datang la mood nak buat karipap :p walaupun tawar :p

~* chirpy_chummy *~ said...

wakakkaa..cantik karipap tu muni..=))
amat menghiburkan hati aku d mlm ini...ekekeke

mun-e said...

kahkah :D takpe takpe yang penting RR makin sayang aku.. muahahahaha :p