Tuesday, December 1, 2009

hujan dalam hati


sebenarnya hari ni pagi2 lagi aku dpt berita yg mengejutkan dari kwn aku. sebelum itu aku nak mintak maaf pd die kalo aku tulis entry ni bila die bace 1 hari nanti die akan sedih..

die telah kehilangan suaminya semalam. di saat die sedang menghitung hari utk melahirkan anak pertama. di saat usia perkahwinan mereka baru berusia lebih kurang 8 bulan..

takde kate2 yang mampu diungkapkan sebaik saja aku dpt berita itu.. mula2 aku mcm x percaya.. tp beberapa minit kemudian aku hanya mampu mengalirkan air mata. aku sebak sangat. die selalu ceta kesah die dan suami die. aku tau die dan suami die saling menyayangi dan amat memerlukan antara satu sama lain.

sebab itu aku sedih sangat.. wlpn aku tau apalah sangat kesedihan aku berbanding beban yang die tanggung..

aku tak mampu nak kata apa dah. cumenya aku harap die tabah hadapi dugaan yang tuhan berikan kepadanya ini. die kena kuat demi anak yang sedang die kandung. anak lambang cinta die dan arwah suaminya. die mesti kuat. aku harap die kuat..

tuhan..Kau berilah kekuatan kepada die ya Allah..

bb tlg baik2 ye.. bb jaga ibu bile dah besar ya :(

korang.. mari kite same2 sedekahkan Al fatihah utk arwah suami nya ya.. semoga die di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. amin......



8 comments:

ciare (^_^)v said...

ya Allah, hebatnye dugaan kawan kamu muni...aku tumpang sedih..pasti sgt sedih...tsk T____T tp yelah, berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul...dah la tgh pregnant...moga Allah memberi semngt kpd beliau. amiiiinn...

dd dudu said...

uu..
tabah wahai kawan ..

Riezal aka Rezdrake said...

mun-e/

sampaikan salam takziah buat sahabat mun-e tu.. maybe senang bagi kita cakap tabah.. bersabar.. tapi pada orang yang merasa tuhan saja yang tahu.. kalau mun-e dekat tu.. gi laa bantu dia support dia motivate dia.. sapa tak sebak bila jadi macam ni.. maybe ada hikmah sebalik yang terjadi.. takboleh salah kan Allah Taala.. itu semua dugaan baginya..

Semoga roh dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan2 orang yang beriman.. insyallah.. Al-fatihah

mun-e said...

itu la.. mmg berat lg bahu yg memikul kan.. :(

insyaAllah akan pegi ziarah die.. kite doakan die mampu hadapi semua ini..

surney hasniey said...

Takziah gak kat kawan ko..
hmm..ajal maut jodoh pertemuan di tangan Allah s.w.t..

fir said...

smoga rohnya dicucuri rahmat..amin.. yg hidup pastinya mati.. harap redha dengan pemergiannya wpon sedih tuk melepaskan..

tu lah mmg berat bahu yg memikul..harap terus tabah..

no voice anymore

ReD said...

sedihnyer...T__T

erm.. suami dia eksiden ker??

mun-e said...

a'a...eksiden.. hmmm