Friday, October 9, 2009

misi membeli santan part 2



misi berjaya!! hikhikhik.

sebelum nak beli..beriya2 diskas bagai~~~

amy: huz aku nak 2 bungkus...aku tak tau ketupat tu perlu brapa byk...sbb besar gak periuk tu...tp rendam ngan santan tu mmg tambah air gak...tu aku tak tau brapa byk kene guna so nak save 2 bungkus laaa...ker byk sgt :D
murni.org: die bkn kire bungkus2 amyyy
murni.org: die pakai kilo
murni.org: ko nk bape kilo?
murni.org: 2 kilo? :P
kak jijah: hahhaha
mama fir: 2 kilo berapa rm?
mama fir: (rofl)
murni.org: xingt la
kak jijah: 1 kilo=bape bijik kelapa
kak jijah: (rofl)
kak jijah: saje jek nk memenigkn tuan umah
murni.org: mase nk beli santan kite ckp je nak bape kilo :P
mama yani: tp klu x silap kt chowkit dia dh siap ikat bungkus2
mama yani: tp itu 2 thn lalu aku beli
mama fir: 1 ekor ayam..kna guna berapa kilo santan?
kak jijah: :D
kak jijah: hahhaha
kak jijah: weh..carik lg soklan yg memenigkn
mama yani: 1 biji dh cukup
mama fir: oic..okeh
kak whozz: 2 kilo daging = 1 kilo
kak whozz: sekor ayam = <>
amy: 8-| aku tak tau bbrapa byk santan kene guna...asal terendam ketupat tu dahlaaa...2 kilo ok kot
kak jijah: (whew)
murni.org: mcm bnyk je 2 kilo
amy: byk eh
murni.org: nak aku tanye kat mak aku x? (chuckle)
amy: sekilo laa :D
kak jijah: tanya mak la
kak jijah: hahhaha
murni.org: tah amyyy
mama fir: ha tnya mak ko lah muni
murni.org: cube ko tanye mak ko
kak jijah: hahhaha
murni.org: :D
kak jijah: mak murni pun trerlibat
mama fir: haha
murni.org: hahaha


hahahaha dengan mak mak aku terlibat =D ribut betul kesah nak beli santan ;p macam nak gi perang jek ;p maklumlah tuan rumah 1st time nak wat open house..

bagus bagussssss. ini yang kite mau. mula dari zaman bujang ;p nanti2 dah kawen, senanggggggg ade pengalaman sudahhhhh hikhik


cik santan duduk dalam peti ais kat pantry diam2 yeeee ;p cik huzz jgn lupa bawak die balik pulak :D

5 comments:

Riezal aka Rezdrake said...

pergh rompakan santan besar besaran..

amy: 8-| aku tak tau bbrapa byk santan kene guna...asal terendam ketupat tu dahlaaa...2 kilo ok kot

sengih aku baca part ni.. kah kah kah

mun-e said...

hahaha


ktorg dr pagi td mmg serabut ngan misi cari santan ni.. ceta g beli santan kat cokit 2 thn lepas pon kuar daaa~~

wakakakka

whooz said...

hahahhaha dialog sampai masuk blog :P
fuhh..seharusnya mak-mak kita dah boleh berbangga dgn kita sbb kita dah pandai diskas pasal santan..bukan setakat gosip artis kan???????????

dd dudu said...

kat2 kedai umah aku, santan kire bungkus ;p

mun-e said...

whooz:- hahaha kalo ikutkan aku nak paste dari awal perbincangan kite pasal santan ni tau!! :D :D :D

mmg akan jadi kenangan ah ;p

dd dudu:- bungkus2 tuuuu sebab ko mintak kelapa sebiji je kot =D