Tuesday, September 29, 2009

arghh tekanan!!

tadi aku lalu kat pantry.. amboiiiiii aku tinjau pantry bukan main meriah ngan tupperware2 biskut raya. kemainnnn lagi budak2 ofis ni.. hikhik

saje cakap style makcik2 bedah haha

nak snap gambar..camera bawak, cable tak bawak.. pandaaaaaiiii ;p

betullah. lepas je raya..confirm nafsu nak makan mencanak2 naik. betul x? aku kan..raya 1st je masih tercontrol. gi jalan raya rumah orang pon, mane sentuh kuih2 raya sume ni. sikit2 je sentuh. nasi impit sume mane makan.. cumenya sentuh soto jerr tu pon sebab tengah hari.. lapar
sudaaaaa :D

tapi masuk hari ke2.. hah.. selamatlah di situ hinggalah hari2 seterusnyaaaaa.. kahkah

memang patut benar la kalo bulan syawal ni, kite dituntut puasa sunat syawal. dituntut sangat2 tau. pahalanya seperti berpuasa sepanjang tahun. (kalo tak silap la, semalam bace ade tulis macamtu.. hehe)

eh baik aku cari balik mane aku bace tu. kang tak pasal2 sebar ajaran sesat plak :D

ha ni dia..
hadis Rasulullah s.a.w.: “Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kemudian dia mengiringinya dengan enam hari dari bulan Syawal maka itu seperti berpuasa sepanjang tahun.” [Sahih: Dikeluarkan oleh Muslim dalam Shahihnya, hadis no: 1164 (Kitab al-Siyam, Bab disunatkan berpuasa enam hari dari bulan Syawal)]

[sumber]
tapi bagi kite orang perempuan ni kena puasa ganti dulu.. sebab kena lakukan yang wajib dulu barulah buat yang sunat..

okaylah..tatau nak cakap ape dah :D terimalah gambar ini istimewa dari saya
:D dengan serangkap pantun...

bangun tidur gosoklah gigi,
sebab nak makan ketupat palas,
lain hari kita jumpa lagi,
sebab muni sudah malas.

har har har :D

rindu la korang sume.. jom raya ramai2!!


6 comments:

ciare (^_^)v said...

kempis sikit la pipi aku time ni...haha...wuahh bestnyaa tgk muke muke innocent sume org..but now ramai dah tuka status...bini org, mak org...so who's next?

muni kaa, dd kaaa?? yg lain2 tu camne statusnye? tah2 ada yg dah kawen xjmput ai T__T

psssstttt muni..masa mak sdara aku tgk album kawen aku, kan ada gamba kite ramai2 kan...dlm byk2 kawan2 aku, dia perasan ko...dia kata "haa ni msti anak mami"..adoi....sabo jelah..glemer ko....:) ehh jgn kecik ati lak. huhu

mun-e said...

PSSSTT ciare, aku dah biase orang cakap camtu. haha. tak kecik hati pon lah hehe

ha pasni sape meh main latalilat la li tamplum dulu :D

ciare.. xmo jemput ktorg dtg beraya kat rumah ke? hehehe

dd dudu said...

tadi kan....

ezan : dd dd~~ da tgk blog muni? ade muke dd, gambar lama.. lainnye muke dd dulu

dd : hah ade gambar kite? hah lain ke.. mane manee

ezan : ni haaa

dd : oo gambar niii.. kat melaka ni.. zaman upm.. ape yg lainnye ezan, same je hik2

ezan : muke dd nampak pucat.. tudung pun besar jee..

dd : hik hik, dulu mane reti simpang tudung beriya2..


ngee ;P
tibe-tibe rindu kat ja n hana yg jauh

ja.. nak tengok adam.. bile free ek ;)

ciare.. bile nak masakkan untuk aku ;p

mun-e said...

hahaha panjangnyaaaaa sinopsis :p

ezan : muke dd nampak pucat.. tudung pun besar jee..

hahahah tak tahan tul! :D :D :D

mestila muka pucat..tu zaman dd baru nak kenal bedak silky girl tu :D

tu arrrrrrr rindunya pade mereka yang jauh di mata. hehe. jom raya!!
kak long x online pon..kak long, kami nak tgk falah ni.. hehe

ReD said...

hoho.. mengimbau kenangan lama..hikhik

Norliza Zainul said...

meh dtg umah meh...nnt adam masakkn puding susu utk korang~