Thursday, August 20, 2009

sedapnya pulut kuning di waktu pagi ^,^


morning! :D

pagi ni aku bwk bekal pulut kuning ngan rendang dari rumah ^^, cemane leh ade pulut kuning?? acik noreha kat depan rumah suh mak buatkan untuk die. sebab ade sambutan ape tah kat skolah dia.

biase la tu hidup berjiran..saling bantu membantu.. cewah :D acik noreha ni cikgu tau. mak aku pon cikgu. antara dialog cikgu hari tu time die datang kat rumah nak hantar pek pulut yang belum dimasak

cikgu noreha: tadi sheikh muzzafar datang sekolah saya tau. sekolah kak jah tak hantar wakil ke? ktorg jemput 10 sekolah tau.
cikgu siti khalijah: eh yekeeerrr takde dapat jemputan ponnnnn. kalo ade mesti saya bawa unser pergi skolah tadi angkut 10 murid pegi ramai2.
cikgu noreha: eh yeker takde jemput. eh tak tau la saya.
cikgu siti khalijah: betulllll takde dapat jemputan ponnnn

hikhik. dialog cikgu cikgi :p

jadi.. ini lah pulut dan rendang nya.. rendang plak ade 2 versi.. versi mak aku ngan versi acik ita. acik ita pon turut tolong buatkan rendang untuk acik noreha. biase laaa jiran jiran.. saling membantu... (motif ulang 2 kali???) hahaha






tutup...
bukak taraaaaaaaaa!!

eh eh mane pulut ngan rendangnya?? adeeeee.. sape tak nampak tu maksudnya die pendek umor. ngeh ngeh ngeh.



ceh dah sah sah la gambar 1st tu takde isi. muni...muni... lu arrrrr.. :D

pulut tak sempat snap la korang... dah selamat masuk dalam perut masing2 dah :D sori sori ;p alaaa korang kan tau je rupa pulut kuning cemane. hehehe. besh besh makan ramai2 tadi ^^ cam hari raya plak ;p

tadi on da way dalam keta.. aku nampak burung comei bertenggek sambil melompat lompat cit cit cit atas lampu kat depan hotel dynasty.. oh comeinyaaa ^^,


pastu tadi sempat mengacau adik aku sekejap :D

marlyny1510: rindu dekat mak rindu sgt2
murni: tp mak tak rindu dengan ko :D
marlyny1510: uwekkk
jelessssssss


ngeh ngeh ngeh. slamat buat kerja!! ;)

p/s: oh along ku. sebenarnye nama acik noreha tu..norehan ke noreha ek? confius plak :D


10 comments:

Anonymous said...

Eiii sedapnya pulut kuning..patutlah berat badan ko x dapat berat badan ideal lagik...asyik makannnn jerk keje nyer... Acik tuh Acik Norehan la! Noreha pulak...sengal!

mun-e said...

kejamnya sindiran ko ;(

ReD said...

uwaa!!! nk jgak pulut kuningggg!!!

mun-e said...

uwaaa g la beliii :D

ije said...

memang comel burung tu. n tupperware takde pulut kuning tu pun comel. haha

mun-e said...

hahaha. tupperware 5 ringgit kat hinode shop giant tu.. besh sket ade compartment ;p senang nak asing2 kan lauk.. hehe

dd dudu said...

hihi teringat flash yg aku suke yg burung nyanyi sumbang tuuu

hihihi

ingat x ingat x

mun-e said...

a'aaaaaaaaa burung nyanyi sumbang tuuhhhhh

huwahh nak cari laaaa :O

raja liza said...

sedapnyee pulut! lama tak makan. malas nak buat sendiri..hehe. nak makan je

mun-e said...

haha. tak lama lagi nak balik sini kan? suh mak sambut ngan pulut kuning.. hehehe