Thursday, August 27, 2009

macam macam murni ;p


hari ni ubah trend :D

dah 3 hari berpuasa time bkerja.. asal time lunch je aku lari masuk surau. TIDO. ngeh ngeh. memang betul2 ngantuk, maklum lah.. bangun awal pagi huhuhu

jadi rutin harian aku skang time hari berkerja ialah.. bangun sahur pkl 5++. setiap hari dikejutkan oleh mak atau ayah. maklum lah anak tunggal la katekan.. ngeh ngeh ngeh.

memang aku akui.. aku ni susah gilerrrrr nak bangun pagi. apetah lagi sediakan juadah sahur. huhuh. teruk betul. bila ayah kejut pon bukan aku terus bangun. bukak kelopak mate 3milimeter je kot pastu fuh luh tido balik. pastu tetiba mesti cam tersentap sendiri, tengok jam.

hoh? dah 5.20??? hohoho. kelam kabut cuci muka gosok gigi dan turun makan. :D tapi sampai2 kat meja makan pon bukannya leh terus makan. adoii seksa la. dalam seminit mesti aku terkulat2 dulu. rase macam telan kayu jer huhuhu. kakak aku tengok mesti die tensen sambil mengutuk aku depan2 hahaha. tapi aku tetap buat aksi tekulat2 ;p

aku gagahkan jugak untuk bersahur. sebabnya, aku mesti bersahur. takut kena gastrik. huhuhu. kuantiti nasi yang dimakan pulak bergantung pada kesedapan lauk. kalo kena ngan selera aku macam ikan tenggiri masak lemak letak belimbing.. perghhhhh mesti aku amek lebih dari 1 senduk.

kalo lauk macam ayam masak kurma.. errrrr tak sampai 1 senduk kot. heheh. entah kenapa aku kurang suka ayam masak kurma..

pastu lepas makan, kemas meja. basuh pinggan. oh ya, sambil sahur sambil tengok tv3. skang kan ade drama2 menarik pkl 5. besh2. tapi tuka2 eh.. pagi tadi diari ramadhan rafique season 1. semalam iftitah. ha makan sambil tgk tv membantu menaikkan selera makan. cube korg try ;p

dah kemas2 sume tu.. mesti dalam masa yang sama azan subuh berkumandang. jadi, aku terus la solat subuh. pastu gosok baju. pastu mandi.

bulan posa ni aku shift 7.30 sampai 4.30 hehe. jadi dalam 7.45 aku dah gerak dah g ofis. mujur skang ni cuti skolah. jalan x jam. nex week tak tau lagi. mebi kena lebih awal kot..

besh besh datang pagi ni sebab rase sangat fresh. pastu cam semangat terus buat kerja. sebab perut still kenyang. tapi....... dalam pukul 9 camtu mula la resah. sikit2 tengok jam.

macam skang ni.. alaaaaa baru nak pukul 1 ke?? huhuhuhu.

ni gamba awan aku sempat snap mase kat traffic light hehe. emm nak cakap cemane ek? aku suka sangat awan. nak2 kalo time cuaca cerah. aku rase awan sangat comel.. kan kan? hehehe

3 comments:

ije said...

kombinasi warna biru n putih yg wat ia nmpk tenang..

AiMiE HaRmELiA said...

hahaha.. sama la kita...
bulan pose ni cam jadi kuat tdo lak.
lps kelas mesti dh terbongkang tdo..
ishk3..ape nk jadi ni

whooz said...

kalau aku susah hati, aku selalu bayangkan dapat lompat2 di awan , macam kartun tuh untuk lepaskan tensen