Sunday, July 12, 2009

eden ponat! nak EL esok bole takkkkk?? :p



bismillahirahmanirrahim... :)

rombongan mak jah ke kuantan telah selamat pulang ke pangkal jalan lebih kurang pukul 12.30 tgh hari tadi. fuhhhh penat!

sampai jer rumah sewa adikku semalam.. terus makan tengah hari dengan bekal mak ku bawa siap2 dari rumah.. (ayam masak merah dengan bihun goreng :]'') pastuuuu aktiviti kemas mengemas dengan angkut barang pun bermula. apakah c nenek tu bole tak kemas siap2 ingat ktorg datang ni jadi tukang mengemas die plak? dah la tak reti kemas barang. perbuatan die semalam lebih kepada pungut sampah jer. yang dh buruk tu buang je laaaaaaa.. grrrrrrrr

eh tetiba kena rasa mcm kena jeling ngan RR :p (RR suka tegur kalo aku geram2 dengan aqil ke..dengan c nenek ni ke.. control ayu katenya.. cehhh pas kawen nanti sume tu mmg tak kan tercontrol punya laaaaaa.. ngeh ngeh)

so, pegi 1 keta.. balik 2 keta lah. toyota unser dengan perodua kancil. ohhh jangan tak tau wehhhh.. aku drive unser dari half way sampai ke rumah sewa adikku. huwah kagum2 berjaya akhirnya bawak unser yang besar ituuuu.hehehe. besh la bawak MPV ni rupenya. tak lenguh sebab tinggi pastu rase pemandangan cam luasssss jer :p (maafkan orang jakun ini.. hihihi)


fuh unser memang luas sebab boleh muat 3 kerusi, 1 rak kasut, dapur lagi.. ngan sampah2 eh barang2 adikku yg lain :p haa sumbat jangan tak sumbat. sumbat jangan tak sumbat. :D


nenek dengan anak jiran kat situ. orang2 situ ramah la... suka tengok tapi cakap ganu, aku tak bape nak paham la hehe.

salam2 buat kali terakhir ngan jiran2.. bagus2 ini la calon menantu yang mak AMINUDDIN BAKI cari kuikuikui


jangan tanya aku kenapa muka adik ku tak sama dengan aku. sila tanya emakku :D. malam tu kitorg makan kat restoren pattani. ceh jauh2 datang kuantan tp makan kat restoren yang ade kat KL jugakkkkk.. :D ekceli kitorg tak masuk kuantan pon, terus cross cos adik aku praktikal kat gebeng. gebeng tu kawasan berpantai. syok! lame tak nampak laut.. huhuhuh

lepas makan.. tengok jangan lupa lirik kejap. perghhh gilak ah minah tu menang 100ribu ringgit! kalo aku la jadi die, 1st aku gune duit tu p slimming world :D pastu baru pk beli rumah. hohoho. pastu beli honda civic pastu.. ewahhh sonoknya berangan kan :p


pagi tadi, pagi2 lagi ktorg siap2 untuk pulang. time balik tu, lalu kawasan tempat praktikal adik aku.. tmn perindustrian gebeng ke namenya.. situ mmg tempat sume kilang2 besar laaa.. rase cam bergaya je keja situ (dah 3 kali aku sebut ni :D) apakan daya.. ku bukan engineer.. kalo x, merasa la kot nak keja situ.. huhuhuh


tapi macam xbagus jugak eh untuk long term terdedah kepada bhn2 kimia hari2.. cewah memandai jer :p


nampak cinonit jerrr keta kancil emakku dalam gambar ni kan? :'D 8bulan adik aku bawak gune kat sane huh macam2 kesan aku tengok. lum peristiwa eksiden ngan sape tah. bagitau ayah kangggggg MUAHAHA


oh aku kagum tengok tiket tol LPT ni. macam JJ kad tuuu .. tebal dan keras :D sori la i jakun sket.. maklumlaaa jarang ke timur hehehe.

p/s: malam ni ghost episod last utk season 2.. alaaaaaa sedihnya... dah last dah.. uhuk uhuk.. pasni sunyi la malam2 ahad ku.. tiada lagi rase tak sabar utk tunggu hari ahad.... huhu


9 comments:

Maswani said...

salam...jenjalan sakan nmpk..bestnya..

nk M.C ekk? nti akak approve..hehe..

mun-e said...

hehehe. dah sampai ofis dah. :P

Anonymous said...

aku setuju dengan nko kali nih...sebenarnyer kita x angkut barang2 si nenek... kita pungut sampah dari gebeng bawak balik sampah ke samudra...kat samudra sampah tuh kita bungkus...masuk bawah katil...grrrrrrrrrrr.........

mun-e said...

tu la pasallllllllllllll pastu ungkit aku x tolong die angkat barang dr keta ke rumah.

memang arrrrrrrr aku nak angkat brg je bukan sampah. muahaha.

die kaco bilik aku time aku balik keja nanti.......SIAP!

mun-e said...

eh cam kejam je kite 2 ni kan? sian plak c nenek. hehehe.


nenek duk rumah sila basuh baju2 aku ek. tengkiuuuuuuuuu =D

dd dudu said...

laaaa nape g kuantan x singgah kampung aku~

hik pangg~ ;P

mun-e said...

laaaaa bukan ke kampung ko kat kampung kerdas? kannnnnn??

pangggggg! :D

rosealley said...

slim world???haha, xyah ar, ko da kurus pung

mun-e said...

rossss aku cakap kalo aku jadi kakak tu.. kakak tu bdn nya besar hehehe

uh org2 bdn besar yg masuk jgn lupa lirik sume terer2 ah.. pasan x?