Monday, July 20, 2009

aku dan library ;p


uh uh di sini lah tempat aku berhimpun dan berlari2 mase balik skolah.. uhhhhhh rindunyaaaaaa
[kredit]

penangan teh ais~~ lepas teman along g jumpa kakak andam tadi ;p hasilnya.. mata terkebil2 takbleh tidoo huhuhu. lagipun petang tadi sudah tido. oh memang jarang tido siang skang. kalo tido mesti mimpi pelik2..

hari tu kutido siang.. mimpi pasal berade kat rumah lama. zaman kecik2 dulu kat sri gombak. mimpi nak parking keta kat jalan tepi rumah tu tapi tak lepas2. apakah? hehe.

haritu time kat pantry.. waktu lunch.. ktorg tapau time tu. borak2 la pasal natrah. tau x tragedi natrah lebih kurang 50tahun yang lepas? dari kecik lagi aku tau pasal itu sebab aku ade bace buku tajuk tragedi natrah. sgt dasat la kan sebab ramai yang cedera dan terkorban kerana marah ngan keputusan mahkamah yang suruh natrah dikembalikan kepada keluarga asalnya dan murtad.

eh ini peristiwa agak besar juga la selain 13mei. korang patut tau ni ;p tak tau sila google. hehe. kecik2 dulu aku mase sekolah rendah, aku adalah librarian ;p jadi every week ade la tugas nya hari apa kena rehat awal dan kemas buku2 kat library. aku sukaaaaaa sangat ngan library sekolah rendahku dulu. sebab banyak la buku2 yang besh.

pastu rak tinggi2. kalo nak susun buku kena panjat gune tempat panjat yang bentuk bulat tu. hehe. yang aku ingat.. rak buku tu bahagi 2. satu part skolah 1 punye, 1 part lagi skolah 2 punye. skolah 1 tu.. skolah aku la.. srk convent sentul 1.. n skolah 2 tu srk convent sentul 2.

yang musykil nya kan.. skolah 2 punye rak kan.. selalu je kemas tau buku2 die. skolah aku punye.. bersepah memanjang :D taktau la kalo kitorg x rajin nak kemas atau skolah 2 tak rajin membace hehe. pastu kan.. time dulu2 tu..dorang asek joyah yang rak paling hujung tu berhantu. aishhhh kecik2 dah pandai joyah2 kan haha. takde laa aku rase sebab rak paling hujung tu gelap tertutup ngan langsir tu pasal la kot rase scary sket.

ape2 pon aku suka sangat jadi librarian mase tu.. besh sebab time kena btugas, aku bukan kemas sangat ponnn tapi aku dok layan bace buku. hihihi. zaman dlu memang aku suke sangat membace. oh no wonder dlu2 berangan nak jadi penulisssss :D slain novel bersiri salma yang femes.. adik bradik johar dan hardi (kalo x silap..agak lupa la hehe) aku suke gak bace drama bsiri penyiasatan yang kite bole tentukan jalan cerita die...

korang tak x ? penah jumpa x buku tu? kiranya buku tu kan mcm drama elyana sunsilk tu laaa.. kat every page die bagi soalan. contohnya.. anda berjalan sampai ke penghujung.. tetiba terjumpa jambatan gantung yang di bawahnya terdapat air sungai yang deras. apa yang anda akan lakukan?

pegi ke mukasurat 45 jika anda ingin patah balik atau pegi ke mukasurat 60 jika anda ingin teruskan. haha. lebih kurang gitu laaa.. besh wooo buku tu. aku akan bace sampai la aku mati :D kalo aku mati kan..aku patah balik buat decision yang lain. HAHAHA.

eh mane nak cari buku tu balik arr? rindu la nak bace buku camtu lagi. huhu.



9 comments:

Amie Fadli said...

em..ko librarian ek? aku x hingat la pulak.. tpp..yg pastinya..library adalah tempat yg plg aku x suka masuk..bkn apa..nanti kene kemas balik..kuikuikui... aku suka masuk library convent bila time ada session tgk tv rancangan pendidikan jerk...tuh aku suka..sebab dpt tgk tv...hahahah...

firdzah said...

kite pernah jadi librarian (sek. men) sbb nak dapat duit lebih.. selalu buat teka silang kata.. satu elai seposen.... kalo menang, adiah murah2 jer..untung byk woo..pas tu buat jamuan..=D. itu lah kejenyer

~hehe..

mun-e said...

Amie Fadli
ala mase aku jadi librarian tu kan ko dh masuk skolah menengah pastu duk asrama pastu mane la ko nak tau kan? hehe. oh bilik tv tu memang best kan? langsir gelappp kaler hitammmmm aku pon suka kalo time kelas BI cikgu wat aktiviti kat situ.. besh besh

firdzah
time skolah menengah pon kite jadi librarian gak.. tp form 1 n form 2 jerrr.. lib skolah menengah tak bape nak besh lah. sebab ramai org masuk bukan nk bace buku tp nak main2 pangggggg kang ;p

~* chirpy_chummy *~ said...

haha..aku paling igt tym bt drama BI kt pentas kecik dlm lib tu..hihi besh woo...swonok..berlakon konon...eiceh..:p

mun-e said...

hoh? ade ke.. alamak tak ingt la plak.. time darjah bape ehhh

dd dudu said...

muniiiiiiiiiiii

aku pengikuttt buku cerita salmaaa n the gangg waaaaa xsangkee ko pun baceeeee (jom buat reunion pembace buku cerita salma!) :D

buku yg kite keen tentukan jln cerita pun aku bace ooohhhhh tp aku suke main tipu lorrrrr~~~ aku curik2 bace pilihan yg lagi satu hehehehe

oooohhh~~~~~

rosealley said...

owh, aku tau buku yg leh wat pilihan2 tu, tapi boleh x baru tahu tahun lepas???haha, tu pun lepas baca buku adik aku, sadis sungguh, nampak sgt xrajin membaca dulu, haha

mun-e said...

dd dudu
yeahhh salma n the geng pastu hardi johar adik bradik tuh pastu enid blyton versi melayu pon aku suke bace.. hehehe

tu la pasal..aku pon memang ngelat kalo buat pilihan yang salah. nak2 kalo tetiba aku terrrmati awal.hehe

rosealley
haishhh ros ros.. kan dah rugi zaman muda taktau pasal buku tu hehehe.

Hunny Kitty said...

assalamualaikum & hi

ai dulu libarian convent 2 ...kitaorg mmg rajin kene kemas sbb cikgu library kitaorg sangat garang ok. tapi kan mmg rak hujung skali tu bermisteri skit. dah la gelap suram2 gitu.
ingat tak? kat lorong berapa tah ada satu gambar tergantung? seram sangat gambar tuh..kalao perasan/igt lagi dalam library ni mesti akan jumpa salib2 lama.
n seingat ai la..kalao rak hujung kat bahagian atas2 banyak bible lama masih tersimpan....