Friday, June 5, 2009

pagi jumaat..

“ Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepadaNya lah kami kembali ..”

malam tadi, pukul 2.56 pagi. tetiba hp aku berbunyi. aku sedar, tengok hp. kuar muka angah dan aqil kat screen.

tersentak kejap. sempat pk nape angah call malam2 buta ni?


"ti, abg ali meninggal. pukul 2 tadi kat hukm. angah call mak tapi tak dapat"

"innalillahiwainnailaihirrajiun. sakit apa ngah?"

"sakit dada. bagitau mak ek"


lepas jer letak telefon. aku termenung kejap. terkesima sebenarnya. abg ali tu biras kakakku. selalu la jumpa sebab rumah mertua kakakku dengan rumah kami dekat jer. tetiba aku terbayang anak2 dia yang masih kecil itu.

kecil kecil lagi dah kehilangan ayah. kesiannya...... on da way pegi keja tadi tak tau napa aku lebih senang biarkan radio tak on. sambil drive sambil fikirkan pasal arwah dan anaknya yang masih kecil itu serta isteri yang ditinggalkan. kesian kak yati..

semoga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman. amin.

4 comments:

ije said...

yeay komen no 1~ erkk.. <-mati la. baru je kak muni warning. =P

ok, serius.

al fatihah buat arwah. =)

mun-e said...

hahaha. pukkkkkk ije =D

hmm. same2 kite doa kan.

rosealley said...

innalillah, semoga rohnya dicucuri rahmat, amiiin

Riezal said...

Inalillah, semoga rohnya senantiasa dicucuri rahmat rajin2 sedekahkan Al-fatihah pada yang membaca.