Thursday, May 7, 2009

kesah ku yang tak bape nak besh.


ku di rumah. setelah 3 hari berturut2 aku balik lambat hari ni aku balik awal sikit. tapi aku tak terus balik pon. sampai kat simpang nak ke sentul, aku terus masuk kiri, menuju ke jalan ipoh.

sebenanye hari ini hidup aku dimulakan dengan insiden tak bape nak menarik laaaaa. sebab tu rase hari ni serba serbi tak kena. tak de mood tetiba petang tadi.

pagi tadi, sedang aku mengiron baju, tempat iron baju tu dekat atas tau. dekat ngan pintu. ayahku plak setiap pagi memang die akan bukak pintu tu. so, bila pintu terbukak, jelas la dengar bunyi keta.. bunyi budak sekolah tengah jalan kaki p sekolah sume.

sedang aku gosok baju tetiba aku dengar bunyik "gedegangggggggg strettttttttt poommmmm!!"

ya Allah, rupanya budak sekolah tengah naik basikal kena langgar ngan kereta! =O. serentak dengan itu, si adik (adik la kot sebab die jerit panggil abang) terus nanges2.. "abaanggggggg!! abanggggggg!!"

ya Allah sayu nya aku dengar.. otomatik mata ku dah nak meleleh sambil dada masih lagi mengucap dalam hati. huhuhuhu.

terus aku turun bawah nak tinjau ape sebenanye yang belaku tu. kecoh la kat tepi rumah aku tu. rupanya kakak pandu pajero, nak ke kiri tapi tak pasan budak skolah naik basikal nak melintas simpang tu. memang salah budak tu la sebab die lalu tepi patut die lalu seberang sana kan.

kakak pajero pandang kanan tengok clear, terus la die masuk kiri kan. sebab logik la kalo kite nak masuk simpang ke kiri, pandang keta dari arah kanan sudaaaaa.. tapi malangnya dia sebab budak2 yang tak reti peraturan tu dok terus gak ngayuh basikal sedangkan mesti la die patut tau yang orang tu nak masuk ke kiri.

pastu kecoh la kat situ. ramai datang. sian gak kakak pajero kena marah ngan pakcik mane tah. yelah, keta ngan penunggang basikal, yang salah mesti keta. langgar budak skolah plak tu kan.

aku rase budak tu tak cedera teruk sangat kot, kalo tak confirm dorang trus anta die p hospital kan. hmmm. lepas tu ape jadi aku tak tau sebab aku pon time tu tak solat subuh agi. huhu.

tu laaaaa pagi2 aku dah nampak benda tak bape nak menarik. sampai2 ofis plak, air takde. laaaaa.. lepas 1-1 la. huhu. punya menapak jauh p HKL tu cari toilet. bila lunch plak, ktorang makan kat fudcourt ambank pastu trus solat skali situ. senang.

sebbaik dalam 2++ camtu air dah ade balik.

aku tak tau arrrr minggu ni aku buat keja slow sangat. nak fikir pon slowwww sangat. tetiba rase cam lembab + bodoh giler. hish. tak baik kan cakap gitu. tapi tu la yang aku rase. huhu.

memang tetiba sampai petang tadi, sangat takde mood. hmm. aku pon decide untuk balik je la. tapi tu la tetiba leh terase nak pegi tengok sekolah menengah aku dulu.

pusing2 situ ngan tempat2 yang aku dan kawan2 aku merayau dulu. ya Allah, sangat mengimbas kenangan ok!! sangat megusik jiwaaaaaaaa.. walaupun banyak yang dah berubah, tapiiiiiiii kenangan itu masih segar dalam ingatan aku. huhu.

sambil drive tu, sambil terbayang tempat2 yang aku pegi dulu. zaman tu pegi mane2 sume pon jalan kaki. ingat lagi, jalan2 kat blakang skolah ngan ayuni, ngan yus.. haishhhh.. indahnyaaaaa~

b4 tu aku call rizal bagitau aku nak jalan2 mencari diri ku yang telah hilang. terkejut die aku cakap kalo bole takmo balik selagi tak jumpa diriku. cewah! ayat drama jepun betul la! hehe.

tapiiiiiiii terapi yang aku guna tadi sangat berkesan la. dah tenang sikit jiwa, dah nak magrib, aku pon balik. pastu lalu belakang giant, nampak gerai nasi lemak. wah! terus aku singgah =D

dari petang tadi ade rase sedikit mengidam nak makan nasi lemak tetiba terjumpa! hoho. hari ku yang tak besh akhirnya jumpe gak la penutup yang agak besh. hehe.

dengan mata bersinar2 aku pon p beli nasi lemak 2 bungkus, 1 lauk peparu, 1 lauk sambal kerang + telur mata =D

sume nya harga 7 hengget lepastu dengan nada ceria terus call rizal nak bagitau jumpa gak nasi lemak akhirnya. ngeeeeee~~

hihi. gitu lah kesah ku yang tak bape nak besh hari ni. time kasih la sape yang sudi bace. hehehe. so baru jer azan isya, aku nak solat pastu nak makan nasi lemak sambal kerang sambil layan diary af!! yeayyyyy!!

tu la, orang kate kan. hidup kite ni memang tak mudah. tapi jadikan la ia mudah. senang jer... kalo ko sedih, bukan salah orang lain yang buat ko rase sedih. tapi ko sendiri yang pilih untuk sedih..kan... sooo...jangan la biar kan perasaan tak besh tu mengganggu kita..

faham tak faham tak?? =p renung2kan , dan selamat beramal... hehehe


p/s: ya along ku, dengan tak bersalah je aku pegi beli nasi lemak malam2 =D

3 comments:

Firdzah said...

skang ni org pon rase sgt lembab.. kura-kura dah tak larat nak berfikir dan selalu nak makan ape yg org lain makan..

p/s:ari tu org g beli bendi after bc blog mune yg ade gambar bendi tu..pas ni nasi lemak sambal kerang lak agaknyer =P

mun-e said...

kura kura mengawan mmg la gitu. salu nak makan ape yg org lain makan =D

p/s: ish bahaya ni! tak bole la letak gamba makanan pelik2 nampaknya. hehe

Amie Fadli said...

ko mcm tau2 jek aku nak cakap apa kan... PUK!!!! aku pun makan nasik lemak jugak....hahahahha