Wednesday, April 8, 2009

luahan hati nuraniku :p


aduhhh
smalam kan aku dok meroyan2 sbb pakcik wan dok bwk balik aku nye fisherman frens tu.. b4 tu aku dok bebel jugak la sumting ngan die. die mcm salah cakap lalu aku mengamuk la siap cakap kalo aku balik, jadi pa pe kat tgh jalan kat aku n die xsempat mintk maaf kat aku haa cemane?

wah dasatkan aku marah? pdhal hal kecik jek.kuikuikui. sebenanye aku kalo time time keja bnyk, pastu time petang2 tu tengok sorang2 balik siap lambai2 sume cis cis tu yang aku tensen tu.

nape aku kena keja lagi??? tapi sebenanye salah aku gak time keja xgune waktu sepenuhnya pon :p ala tapi korg pon phm la keja kite ni kdg2 susah nak fokus sbb kite bukan dok ngadap pc jek kena gak layan call, skype org tanye itu ini (wah alasan btl!) :p

tapi tu la aku cepat jek naik marah kalo tengah banyak kerja dan takde idea plak tu cemane nk setelkan kerja huhu. smp rizal pon turut jadi kemarahan aku gak. die pon bz, aku pon bz tp die bz tahap x layan aku. tu yg aku lagi hangen tu.

patutnya aku kena la fhm kan sbb aku pon bz juge tp tah nape aku xmo faham. as a girlfren kadang2 aku mmg sengaja xmo faham kebizian boyfren ku. cian die. dlm pkl 10++ gitu aku ym die tanye still bz ke n die jwb ya n pastu cpt2 die cakap bye mcm nak larikan diri dari aku la tu. sbb die tau kot aku masih mood xpuas ati hehe.

tapi aku ni memang teruk btl. aku cakap, xpeeeee esok saya marah awk. eee tengok, nak jugak marah tu. sanggup simpan kemarahan tu tunggu smp esok sambung marah balik. haishhhhh. x patut betul. tp lps tu dh setel la biase la marah2 manjer jekkk :p

oh motif aku sebenanye nk bgtau korg sumtime ade mase ade ketika aku mmg cepat marah pd benda2 xpatut dmarah.

so pagi ni, tadi dpt msj dr pakcik wan die ckp die EL. erkk. aku terfikir kate2 ku smalam yg kalo aku xde die xsempat mintak maaf sume2 tu cemane. erkkk. takutnya kenapa die EL?

tetiba rase bersalah kerana marah2 kat die tapi arini die xdtg kerja plak. korang faham takkkkkkk?? ibarat, kite marah2 kat orang itu tp pagi ini dia dah tiada.. huhuhu

skaliiii anak die xmo tido 1 malam daaa. fuh. aku ingt sbb ape la td. tu la org kate, jgn pakai cakap sebarangan, sbb kate2 itu satu doa kan kan. huhu.

ksimpulannya, aku xmo la marah2 saje2 lagi ngan rizal ngan pakcik wan maupun sape2 jek. kalo nak marah pon, biarlah bersebab dan bertempat. yela, hari ni kite marah org tu, tau2 esk die dah xde.. x ke haru kan kan. huhu


4 comments:

ReD said...

erk!
die mrh gler ah!
takut...larikkkkk!!!

mun-e said...

hahaha linda better lari jauh2 :p

One said...

Imam Al-Ghazali r.a telah menggariskan 10 sifat Mazmumah/tercela/sifat keji di dalam kitab Arbain Fi Usuluddin iaitu:

1) Syarrut ta‘am (banyak makan)
2) Syarrul kalam (banyak bercakap)
3) Ghadhab (pemarah)
4) Hasad (dengki)
5) Bakhil (kedekut)
6) Hubbul jah (kasihkan kemegahan)
7) Hubbud dunya (kasihkan dunia)
8) Takabbur (sombong)
9) 'Ujub (bangga diri)
10) Riya' (menunjuk-nunjuk)

Moga kita mecari jln agar dijauhkan dr 10 sifat2 nie... InsyaAllah!

mun-e said...

wuwuwu

baiklah pakcik wan wuwu