Thursday, February 5, 2009

muka tembok kulit cengkerang kura-kura

kura-kura..hehe

dgn ini sy mengisytiharkan bahawa saya, Nur Murniwati Bt Abd Majid, berumur 24 tahun berIC 841020-**-**** seorang yang muka tembok berkulit cengkerang kura-kura!!

kuikui

kesah cengkerang kura-kura yang pertama

suatu ketika dulu, saya ade krisis sket dgn seseorang ni. kemudian x bcakap beberapa ketika la. pastu 1 hari sy terpakse mintak tolong die. mula2 sy send chat tp beliau x layan. spt y dah djangka la kan. kateeeeee ade krisis. kuikuikui. tapiiii tetiba sy dpt kekuatan. sy trus bangun menuju ke beliau. trus tanye2 beliau mcm la sebelum tu xpenah ade krisis.

berani x?. mmg sy ni muka tembok kulit cengkerang kura-kura btl la! haha. org dh xlayan kte, selamba badak jek buat muka xtau malu p mintak tolong dia. hahaha. tapi ok la, kalo sy xbuat camtu, cemane nk setel masalah sy kan? hehe. tapi krisis sy ngan die x de la berakhir pon. tp at least sy try jernihkan keadaan kan kan? hehe.

kesah cengkerang kura-kura yang kedua

masih kesah yang sama. kali ni krisis dgn org y agak rapat dgn saya. sy ni kalo tgh geram, mmg cakap bukan2. lepas segala2nya lah! betul ke x betul ke.. sy xpedulik. janji dpt lepas geram. hoho. teruk kan? tapi lps beberapa minit mula la sy nyesal. huhu. sy mmg jenis cpt lps geram tp cpt pula nyesal. cpt naik marah tapi cpt cool down. cpt xsuke org y buat jahat ngan sy tp cpt pula memaafkan. haa gitula sy. eh sy rase sy mcm tu la. xtau la kalo korg xrase sy pon camtu sbenanye. hehe.

makaaaaaa, lps sy dok lepas geram, mula la sy rase nyesal. tapi lps tu sy mintak maaf, xdapat respons la pulak. alamak. cemana ni? orang y kte rapat kan.. mesti x syok kalo nak gado lame2. setelah bergelen2 chat sy hanta mintak maaf tp xdpt respons, mula la jantung ni rase xsedap. ish sy xbole biarkan camni.

lalu~~ sy pon pegi juaaa lah ke arah beliau. cuit2 bahu dgn pen. "saya nak mintak maaaaaaaaaffff". hukhukhuk. tpakse buat muka tembok kulit cengkerang kura-kura lagi. tapi ok laaaa. setel segala masalah ^^ same2 saling memaafkan ^^ yeayyyyyyy

ni la y kte mau kan. jgn gado lame2, xbaik tau. nnt doa kte tuhan xmakbulkan hehe. muka tembok kulit cengkerang kura-kura ponnnnn xpelaaaaaaa.. huhuhu. sape2 yang ade mslh ngan sape2 tu, g la mintak maaf. xrugi mintak maaf dlu.. wlpn bukan salah kte kan kan.. dan xrugi juga memaafkan~~ hehehe

sekian, kesah teladan petang2 hari kames ni. hekhekhek.

p/s: kesah ni tiada kena mengena dgn sape2. cume sedikit kesah y sy alami jek. sbb tu la kte kena pdg sume perkara dgn mata hati.. spy kte cpt sedar ksalahan kte dan sedar tmpt kte berpijak. :).


No comments: