Sunday, January 11, 2009

gombak-melaka-n9-bentong-gombak


smalam sy balik kg. hehe. perjalanan bermula seawal 6.45 pagi. hoho. balik kg sbb nak singgah ke kebun. nak tabur baja. hehehe. so smalam sy jadik pkebun buah y berjaya la sbb rambutan sudah berbuah.. balik dgn membawa hasillll ^^

korg penah ke p kebun pastu kutip buah rambutan? haha. ni pon nak blagak :p kui


mcm muka xsiap + malas balik kg jek.. ahahaha

ni pekan tampin.. singgah utk makan pagi + p pasar pagi hee

view dr kebun cantik kannnn ^^

ini namenya rumput jepun.. kate emakku hee

apesal mcm manje jek aku ngan rambutan hijau ni? hahaha

tudung herot pon naaaaaak jugaaaaaaa ltk gamba ngehngeh

cik emak y asek makan rambutan sambil kutip rambutan :p

duta tahun melawat kebun malaysia :p kui

pastu matahari sudah naik ke kepala.. hari makin tinggi.. ktorg pon.. pulanggg~~
eh xla pulang.. p singgah rumah maklong dan paklong kejap pastu g rumah sedara y lain kejap kat negeri sembilan..


nak g n9, lalu kat sini.. kat pekan btg melaka.. mmg mcm pekan koboi btl.. huhu kedai2 ni.. sume dh senget. tunggu mase nk roboh jek. huhu tp kat sini la dlu time ktorg kecik2 kalo balik kg, akn singgah utk beli barang2.. hee.. oh beli baju skolah kat sini dlu pun penah tau~ kuikui



mase balik lalu dkt karak sbb rumah sedare kat n9 tu mmg dh dekat2 ngan pahang. ni singgah kat masjid kg syafie utk solat zuhur.. sape2 penah dgr psl kg syafie ni? cantik la kg ni.. sbb siap ade homestay lagi.. huhu tp kan masjid die cam sunyi jek.. pastu ade tmpt sorong jenazah dkt2 ngan toilet.. huhu tetiba mcm ade kat kg nyiang rapik hhuhuuhu

ok~~ selesai sudah pjalanan dr gombak-melaka-n9-karak-gombak balik.. hehe.. taaa nak layan nadome cantabile ^^ taataa (^,^)/

8 comments:

dd dudu said...

jelesnyeeee muniii yg kat kebun rmabutan tuuu
wahhhh aktiviti sehat yg aku sangat sukeeeeee

jeles jeles
nanti bawak aku ke sane leh leh leh

akU_AdiKmUni_ygComEL said...

beshhnyeee ko blik kg~~ agak2 klau ak balik umah tyme chinese new yr,ade ag x buah2 rambutan itu?? huk3

pandangdenganmatahati said...

dd
haaa nnt buat rombongan cik kiah mlawat kebun ku d kampung ;p ade rambutan, cempedak..pisang dan sebagainya hehe

kau_AdiKKu_ygTAKComELLGSG!
weii pokok tu baru jek masak. ade y xabes merah lg. ade 4 pokok kot pokok rambutan tu. haaa pe lagik, balik la rumah cpt! wahahahahaha

Amie Fadli said...

kuhuk kuhuk kuhuk....sedapnya makan rambut yg dipetik oleh adik aku nie!...aku nak makan jerk...aku x nak petik pung...ahahahaha...laser kan aku???

pandangdenganmatahati said...

wah laser nyaaaaa ;n tu bukan laser! tu pemalas kutip buah name nya. hahahahaha

rosealley said...

wah, best giler g kutip rambutan, aku penah kutip kat upm je, sambil kutip sambil makan, makan makan, haha

kejapnyerrr balik kg, jeles, huh

pandangdenganmatahati said...

hehe. jgn la jeles. meh2 buat romb p kg aku :p kutip2 rambutan .. senang sket ayah aku xyah suh aku bkebun huahuahua.. tektik larikan diri :D

w a w a said...

waaahhhhhhhh~!!!!
ko tk msk bdr bentong ke??? umak mak pak aku kt bentong tuh......kg shafie kt pelangai ke??? ke aku salahhh haaaa???

haaaa..BENTONGGGGGG~!!!!