Wednesday, January 7, 2009

cedihnya


nampak x gambar kat atas ni? uuu cedih la.peristiwa ni blaku ptg td. mase kat trafik light, keta ku d depan skali. pastu ade bnyk la motor2 y dpn keta ku.

bile lampu dah ijau, aku dah ready nak jalan. tp dlm bnyk2 motor ni, moto pakcik dan anaknya dlm gamba ni, beliau xdpt nak stat motor beliau. bnyk kali dah beliau cuba. tp ttp x berjaya stat enjin motornya. keta kat blkg dah hon2 dah. huhu.

tp aku xpedulik keta y hon. aku terpaku betul tgk pakcik tu nak stat enjin moto tp xdpt. huhu ciannya. smp lampu dah merah balik pon masih xdpt stat. last2 anaknya turun dr motor dan pakcik tu pegi ke tepi. huhuhu. cedih la. mungkin bagi kamu rase biase je enjin motor xdpt nak stat. tp aku ttp nak cedih jugak... sbb anak nye tu pakai uniform skolah. mesti baru balik dr skolah. pulak tu motor xleh stat. confirm kena tolak smp rumah. huhu.

9 comments:

dd dudu said...

huwarghhh dush dush aku xleh tgk n dgr kesah ni wu wu wu nanges nanges

sian pakcik tu :(

pandangdenganmatahati said...

pagi ni aku nampak peristiwa cedih lain plak...

pakcik tua jalan thencot2 pgg helmet..
kebarangkalian -- terjatuh lalu jalan hencot2 balik ke rumah dan tinggalkan motor d tpi jalan..
ah xmo pk!

im speechless.......

dd dudu said...

muni... pakcik tua tu bukan ayah aku kann? :""(

pandangdenganmatahati said...

xxx xxxxxx
pakcik tu bkan ayah ko.. atau ayah aku.. :( wuwu

lina said...

ala cedihnye. aku sgt2 cedih kalo ade pak cik2 yg bawa moto kne tolak moto la, moto rosak la.

huhuhu :(

pandangdenganmatahati said...

kan..
aku pon xbole tgk org dlm kesusahan.

salu jek nk tlg tp mak aku xkasi. takut org tu sebenanye niat xbaik huhu.

masviona said...

errmm....rasanya akak pun xleh tahan gak klu tgk depan mata....selalu tuh bila bawak kete nmpk org dok tolak moto tepi jln sbb pancit ke apa ke mestu rasa sedih n kesian sgt...sbb dulu akak pun pernah kena moto pancit kena tolak ke bangkel lak...adoyaii..penatnye...masa tuh student nk tepon mekanik dtg pun enset xde kredit...camno...tolak jerla...sadis nye

pandangdenganmatahati said...

kasihannya. akak xmintak tlg sape2 ke? x tahan sape2 ke kat tpi jalan tu? huhu.

sy kalo perempuan sy berani kot nak tlg, kalo laki xberani lah. skg mcm2 tektik pjahat gune kan. takut terkena plak.

tp kalo laki y tua... kesian plak kalo xtolong.. huhu

rosealley said...

sedih wei tengah2 malam nih, aku tengok budak2 muda mati motor tengah jalan pun aku kesian, ni lak pakcik:(