Wednesday, June 25, 2008

ragut d depan mata

ahukhuk.tajuk ni dah mceritakan segalanya.
alkesahnya tgh ari td time 4 sekawan (4 sekawan bunyik mcm dlm buku ceta text skolah rendah je kan hikhik)..

4 sekawan nak pegi lunch mcm biase ktorg lalu jalan y biase tp tetiba blaku kejadian y x dsangka!! hukhuk. aku tgh rancak borak ngan ws apabile tetiba perempuan ngan kapelnya y tgh bjalan dpn mata ktorg mjerit. em jarak die dgn ktorg ade la dlm 6 depa :p (depa = unit sukatan time skolah rendah dlu kan.. hikhik lagi hee)

memula tu mmg nampak die tp xde la proses pa pe tp pas die jerit tu baru proses.. ya Allah!! die kena ragut HP rupenya!! pragut syaitannirrajim tuh memula follow slow je dgn motor die dr belakang pastu tetiba "papppp!! heyyyyyyyy!! prengggggggggg!!!!"

kesian kakak tu!! die kejar motor tu.. tp bf die x buat ape2!! tapi tah la.. aku mmg rs nak kejar tp pk mmg xdapat nk kejar so aku x kejar huhu..ciaaannn sangat.. aku faham sgt perasaan die.. korg tau la kan aku pun penah kena benda y sama gak hukhuk.. sgt memahami die.. emosi btl aku.. memaki hamun sume dlm ati n mulut sikit2 hehe..kang tkejut plak 3 skawan tgk aku mcarut :p hehe

jadi kat sini.. aku nak menyeru korg sume..jangan la lagi jalan sambil pgg phone.. peragut peragut syaitanirrajim ni skg taktik dorg aim time kte tgh gune phone sbb time tu kte mmg tgh leka..so dorg amek kesempatan tuh. jgn tayang phone even kat dlm kedai makan pon sbb kat area rumah aku baru jek last week abg ipar aku ceta pragut masuk dlm kedai makan duk usha2 dlu hp mahal pastu "pappp!!" trus lari. sorg lagi tgh tgu ats motor kat luar..

hmmm mmg xselamat.. bhati2 la.. aku pon lps jek kena aritu sentiasa curiga je dkt mane2 laki y aku nampak.. hukhuk..

p/s: benci peragut!!! benciiiiiiiii !!!

5 comments:

Anonymous said...

ha?? ye kee...eiiii..menci2 ngan peragut itu...rase cm nak sepak2 je... klau me myself,dah lame baling kasut ke pape ke..then wat flying kick kt org tuu...hohoo

dd dudu said...

huwaaaaaa :0 berani pakai tepon dlm umah je laaa ;p takut2 uh uh uh

pandangdenganmatahati said...

Anonymous

errrr yeker ko nak wat flying kick? aku rs ko akn tpaku kat situ smp malam x gerak2 kot sbb tergamam.. :p

dd dudu

tu la... nk ckp dgn phone make sure cari tmpt y selamat n elakkan ckp sambil bjalan..huhu

One said...

d best thing to do adek2 kalu dah kena camnie ialah jerit2 maki hamun peragut tu ngan sora yg lantang dan jelas (leh tarik perhatian org lain yg maybe sempat sepak peragut tu... mana tau kan?)... jgn lak meracau ye :p sambil tu hapal skali no plat kenderaan dia pakai masa beroperasi (cthnya motosikal) utk kita laporkan pd pihak berkuasa (nie penting sbb slalunya dia akan terlepas punya sbb tindakan dia awal2 lg terancang)

pandangdenganmatahati said...

wow bagusnya nasihat ituu.. tp nape org tu pun terpaku yaaaa?? lalala.. :D